Google Scholar: citations
Una investigación sobre los esquemas conceptuales del continuo : ensayo de un cuestionario
Romero, C. (IB Manuel Blancafort (La Garriga, Catalunya))

Date: 1996
Abstract: Calculus, we have established a questionnaire and an analytical approach to responses, fully rooted in networks. The theoretical framework is based on the Dreyfus and Vinner idea of cconcept image)), where we attune the expression eperception of a propertyn. We have tested the questionnaire on 74 students in the range of 16-17 years old, acquiring valuable information in return about their perception on non-discrete ordering. On the other hand, we have established a draft ordered system for models) of geometric continuum, verifying the fact that, for non-integers, the way they are written comes out to be the most representative property of the various sets of numbers. At the end, we put forth an open question about the coherence of the concept images of people with different degrees of expertise.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Càlcul ; Mecanismes d'adquisicions dels conceptes ; Instrument d'investigació ; El continu com a problema cognitiu ; Continu numèric ; Dada universal de la intuició ; Mode de coneixement intuitiu ; Mode de coneixement discursiu ; Esquema conceptual ; Recta geomètrica ; Nombres no sencers ; Límit i derivada ; Percepció de propietats ; Models mentals ; Objecte continu ; Model de recta ; Xarxes sistèmiques ; Atomistes ; Contextes semàntics ; Forma d'escriptura
Published in: Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 1 (1996) p. 3-14, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21429
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v14-n1-romero
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4235


12 p, 569.6 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles

 Record created 2007-12-20, last modified 2022-02-19



   Favorit i Compartir