Fecha: |
1996 |
Resumen: |
The behaviour of secondary school Physics teachers at an updating course was analysed; the results led to an indication of a conceptual change in their practice. The object of analysis and discussion was the actual pedagogical planning by the teacher. The dynamics developed in the course favoured the reelaboration of the teacher's conceptions, not only in relation to Physics contents but also in relation to the students' learning process; a conceptual change in three sequent phases could be characterized. |
Derechos: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Lengua: |
Castellà |
Documento: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Materia: |
Unitats didàctiques ;
Activitats interactives i pràctiques ;
Llei d'inèrcia ;
Comprensió fenomenològica ;
Resolució de problemes ;
Aprenentatge i planificació ;
Coneixement científic |
Publicado en: |
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 1 (1996) p. 25-33, ISSN 2174-6486 |