Modelo de enseñanza-aprendizaje centrado en la resolución de problemas : fundamentación, presentación e implicaciones educativas
Bernardino Lopes, J.
Costa, N.

Date: 1996
Abstract: The present article seeks to present a Science Teaching and Learning Model Based on Problem Solving. The presentation is based on a review or related Literature. An empirical study carried out in Portugal with secondary school teachers of Physics and Chemistry also contributed do devising the model. Finally, the implications for education and further research arising from the model in question are referred to.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Subject: Resolució de problemes ; Formació de professors ; Ensenyament-aprenentatge ; Coneixement científic ; Epistemologia de la ciència ; Principi de contextualització ; Principi dels llenguatges ; Principi de creixement dels conceptes ; Principi de la problematització ; Formulació d'hipòtesis
Published in: Enseñanza de las Ciencias, V. 14 n. 1 (1996) p. 45-61, ISSN 0212-4521

Adreça original: https://www.raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21433


18 p, 829.4 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles

 Record created 2007-12-20, last modified 2018-07-14



   Favorit i Compartir