Google Scholar: citas,
El costat fosc de l'STEM i com combatre'l : contribucions de la Digna Couso a l'escola d'estiu d'EduglobalSTEM
García, Núria (Institut Can Mas)

Título variante: The dark side of the STEM and how to fight it : contributions from Digna Couso to the summer school of EduglobalSTEM
Fecha: 2020
Resumen: En els darrers anys l'educació en STEM està sent objecte d'un gran impuls des de les institucions públiques i part del sector privat. Es parla molt i s'especula al voltant dels interessos ocults que poden estar al darrera d'aquest impuls, interessos foscos, que tenen com a objectiu la perpetuació de l'statu quo geopolític i social-laboral. En aquest article s'explica com la Digna Couso, arran de la seva participació a l'Escola d'Estiu EduglobalSTEM, ens va ajudar a entendre l'origen d'aquest costat fosc de l'STEM i quina és la millor manera de combatre'l: conquerint-lo des de la perspectiva dels valors de justícia global i la diversitat. També ens va parlar de la importància de conèixer els biaixos que es donen en l'educació STEM, quines conseqüències poden tenir i quines són les eines per revertir aquestes biaixos.
Resumen: Over the last few years, STEM education has been gaining momentum from both public institutions and the private sector. Much is said and speculated about the hidden interests that may be behind this impulse, dark interests, which aim to perpetuate the geopolitical and social-labour status quo. This article explains how Dr. Digna Couso, during her talk at the First EduglobalSTEM Summer School, provided insight into the dark side of STEM education, and told us the best ways to fight it: to conquer it from a global justice and diversity approach to values. She also spoke to us about the importance of knowing the biases operating in STEM education, what consequences they may have, and what tools are available to reverse those biases.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Eduglobalstem ; STEM ; STEAM ; SMET ; Justícia global ; Gènere ; Digna couso ; EEE19 ; Global justice ; Gender
Publicado en: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 40 (2020) , p. 26-33, ISSN 1699-6712

Adreça original: https://revistes.uab.cat/ciencies/article/view/n40-garcia
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/370547
DOI: 10.5565/rev/ciencies.428


8 p, 483.6 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Ciencias sociales y jurídicas > Centro de Investigación para la Educación Científica y Matemática (CRECIM)
Artículos > Artículos publicados > Ciències
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2020-06-06, última modificación el 2022-04-25



   Favorit i Compartir