Google Scholar: cites,
El costat fosc de l'STEM i com combatre'l : contribucions de la Digna Couso a l'escola d'estiu d'EduglobalSTEM
García, Núria (Institut Can Mas)

Títol variant: The dark side of the STEM and how to fight it : contributions from Digna Couso to the summer school of EduglobalSTEM
Data: 2020
Resum: En els darrers anys l'educació en STEM està sent objecte d'un gran impuls des de les institucions públiques i part del sector privat. Es parla molt i s'especula al voltant dels interessos ocults que poden estar al darrera d'aquest impuls, interessos foscos, que tenen com a objectiu la perpetuació de l'statu quo geopolític i social-laboral. En aquest article s'explica com la Digna Couso, arran de la seva participació a l'Escola d'Estiu EduglobalSTEM, ens va ajudar a entendre l'origen d'aquest costat fosc de l'STEM i quina és la millor manera de combatre'l: conquerint-lo des de la perspectiva dels valors de justícia global i la diversitat. També ens va parlar de la importància de conèixer els biaixos que es donen en l'educació STEM, quines conseqüències poden tenir i quines són les eines per revertir aquestes biaixos.
Resum: Over the last few years, STEM education has been gaining momentum from both public institutions and the private sector. Much is said and speculated about the hidden interests that may be behind this impulse, dark interests, which aim to perpetuate the geopolitical and social-labour status quo. This article explains how Dr. Digna Couso, during her talk at the First EduglobalSTEM Summer School, provided insight into the dark side of STEM education, and told us the best ways to fight it: to conquer it from a global justice and diversity approach to values. She also spoke to us about the importance of knowing the biases operating in STEM education, what consequences they may have, and what tools are available to reverse those biases.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Eduglobalstem ; STEM ; STEAM ; SMET ; Justícia global ; Gènere ; Digna couso ; EEE19 ; Global justice ; Gender
Publicat a: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 40 (2020) , p. 26-33, ISSN 1699-6712

Adreça original: https://revistes.uab.cat/ciencies/article/view/n40-garcia
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/370547
DOI: 10.5565/rev/ciencies.428


8 p, 483.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Centre de Recerca per a l’Educació Científica i Matemàtica (CRECIM)
Articles > Articles publicats > Ciències
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2020-06-06, darrera modificació el 2022-04-25



   Favorit i Compartir