2024-12-14 07:39 |
10 p, 1.3 MB |
Short-term effect of air pollution on attention function in adolescents (ATENC!Ó) : A randomized controlled trial in high schools in Barcelona, Spain
/
Gignac, Florence (Barcelona Institute for Global Health (ISGlobal)) ;
Barrera-Gómez, José (Barcelona Institute for Global Health (ISGlobal)) ;
Persavento, Maria Cecilia (Barcelona Institute for Global Health (ISGlobal)) ;
Solé Martín, Caterina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ;
Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ;
López-Vicente, Mónica (Erasmus MC University Medical Center) ;
Foraster, Maria (Barcelona Institute for Global Health (ISGlobal)) ;
Amato, Fulvio (Institut de Diagnosi Ambiental i Estudis de l'Aigua) ;
Alastuey, Andrés (Institut de Diagnosi Ambiental i Estudis de l'Aigua) ;
Querol Carceller, Xavier (Institut de Diagnosi Ambiental i Estudis de l'Aigua) ;
Llavador, Humberto (Universitat Pompeu Fabra) ;
Apesteguia, Jose (Universitat Pompeu Fabra) ;
Julvez, Jordi (Institut d'Investigació Sanitària Pere Virgili) ;
Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ;
Sunyer Deu, Jordi (Barcelona Institute for Global Health (ISGlobal)) ;
Basagaña, X (Barcelona Institute for Global Health (ISGlobal))
Background: The recent evidence of the short-term impact of air pollution on youth cognitive functions is based primarily on observational studies. Objectives: We conducted a randomized controlled trial to assess whether purifying the air of the classrooms produced short-term changes in attention processes of adolescents. [...]
2021 - 10.1016/j.envint.2021.106614
Environment International, Vol. 156 (November 2021) , art. 106614
|
|
2022-06-13 11:11 |
|
2021-09-13 10:49 |
|
2021-09-13 10:45 |
|
2021-09-13 10:36 |
|
2021-09-13 10:30 |
|
2021-01-21 10:35 |
|
2020-10-13 15:44 |
89 p, 1.6 MB |
Punts clau per STEM a l'educació infantil i incloent-hi els pares : una guia per a educadors d'infantil
/
Ünlü Çetin, Şenil, ed. (Kırıkkale Üniversitesi) ;
Bilican, Kader, ed. (Kırıkkale Üniversitesi) ;
Üçgül, Memet, ed. (Kırıkkale Üniversitesi) ;
İdin, Şahin (STEAM Education Research Association) ;
Dönmez, İsmail (STEAM Education Research Association) ;
Radeva, Snezhana (Sofia University "St. Kl. Ohridski") ;
Michelsen, Claus (University of Southern Denmark) ;
Seidelin, Lars (University of Southern Denmark) ;
Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Mirtschewa, Iliana (Sofia University "St. Kl. Ohridski") ;
Lindner, Martin (Martin Luther University Halle-Wittenberg) ;
Lund Jensen, Birgitte (University College South) ;
Brandt, Bettina (University College South) ;
Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ;
Pedreira, Montserrat (Universitat de Vic. Facultat de Ciències Socials de Manresa) ;
Lemkow-Tovias, Gabriel (Universitat de Vic. Facultat de Ciències Socials de Manresa) ;
Çetin, Şenil Ünlü (Kırıkkale University) ;
Buldu, Metehan (Kırıkkale University)
Universitat Autònoma de Barcelona, 2020
|
|
2020-09-29 14:54 |
|
2020-06-19 13:01 |
|
|
|