Centre de Recerca per a l’Educació Científica i Matemàtica (CRECIM)

El Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica (CRECIM) és un Centre Especial de Recerca de la Universitat Autònoma de Barcelona, creat a partir del Grup de Recerca TIREC (Tecnologia Informàtica i Recerca Educativa). El CRECIM és una entitat dedicada a fomentar una millor alfabetització científica, matemàtica i tecnològica de la població a partir de diverses línies de treball: l’estudi de la pràctica científica a l’aula i l’alfabetització científicotecnològica; la utilització d’eines digitals com a instruments mediadors de l’ensenyament i aprenentatge de les ciències; el foment de l’interès per les disciplines STEM (Science, Technology, Engineering & Mathematics); l’ensenyament i aprenentatge mitjançant metodologies tipus maker i tinkering; i la promoció de l’equitat educativa en disciplines STEM.

 

Estadístiques d'ús Els més consultats
Darreres entrades:
2020-06-19
13:01
40 p, 1.4 MB Informe de evaluación del Taller 'Plantas mutantes' del CRAG. (Curso 2019/20) / Navarro Palà, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Barcelona, 2020  
2020-06-19
11:43
19 p, 1.3 MB Com és l'aire de la nostra escola? / Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Solé, Caterina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Segona versió del material per a treballar la contaminació de l'aire a cicle superior de primària a través d'un projecte d'investigació.
2019
5 documents
2020-06-09
09:28
48 p, 1.5 MB Informe de evaluación del impacto del taller 'Plantas mutantes' del CRAG en el alumnado participante / Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Grimalt Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
2019  
2020-06-06
04:30
8 p, 483.6 KB El costat fosc de l'STEM i com combatre'l : contribucions de la Digna Couso a l'escola d'estiu d'EduglobalSTEM / Garcia, Núria (Institut Can Mas)
En els darrers anys l'educació en STEM està sent objecte d'un gran impuls des de les institucions públiques i part del sector privat. Es parla molt i s'especula al voltant dels interessos ocults que poden estar al darrera d'aquest impuls, interessos foscos, que tenen com a objectiu la perpetuació de l'statu quo geopolític i social-laboral. [...]
Over the last few years, STEM education has been gaining momentum from both public institutions and the private sector. Much is said and speculated about the hidden interests that may be behind this impulse, dark interests, which aim to perpetuate the geopolitical and social-labour status quo. [...]

2020 - 10.5565/rev/ciencies.428
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 40 (2020) , p. 26-33  
2020-05-27
11:13
37 p, 2.1 MB 10 ideas to include the RRI perspective in STEM education / Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Perelló, Josep (Universitat de Barcelona. Institute of Complex Systems) ; Bonhoure, Isabelle (Universitat de Barcelona. Institute of Complex Systems)
The report includes in its first section RRI: A short introduction a brief summary about what RRI is and which are its antecedents. In the second section RRI in STEM education: What and why? a discussion about why including RRI perspective in STEM education is important and what implications would this new perspective imply. [...]
Barcelona, 2017 - 10.5281/zenodo.1303805  
2020-03-16
11:29
167 p, 10.1 MB Enseñando ciencia con ciencia / Couso, Digna, coord. ; Jiménez-Liso, Mª Rut, coord. ; Refojo, Cintia, coord. ; Sacristán, José Antonio, coord.
Este manual tiene como objetivo principal acercar los resultados de la investigación interdisciplinar relacionada con la educación científica a los docentes para que se animen a aplicarlos en sus aulas o, en el caso de los muchos y muchas que ya lo hacen, para que se sientan respaldados y reforzados con pruebas obtenidas de decenas de años de investigación en enseñanza de las ciencias.
Madrid : Fundación Lilly; FECYT, 2020  
2020-03-04
18:17
56 p, 1.5 MB L'ensenyament sobre energia a Catalunya. Estat actual, necessitats detectades i reptes de futur / López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Ferrer Sánchez, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Estudi sobre com s'ensenya l'energia a Catalunya als diferents nivells educatius, detecció de necessitats i buits que existeixen en allò relatiu a la producció i a l'ús de l'energia en l'actual temari curricular.
Barcelona : Institut Català d'Energia, 2019  
2020-02-07
14:29
3 p, 590.9 KB Projecte Revir, o l'èxit de treballar reptes científics amb alumnat de Secundària i Batxillerat des de la universitat / Navarro Palà, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Revir és un projecte del Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica (CRECIM) de la Facultat de Ciències de l'Educació de la UAB, que treballa de manera pràctica l'ensenyament i aprenentatge de les ciències amb alumnat de Secundària i Batxillerat de Catalunya. [...]
2020
UAB divulga, Gener 2020, p. 1-3  
2019-10-21
10:21
25 p, 817.5 KB Raising self-efficacy in STEM, a way to provide opportunities for all (04). Description of the main strategies to raise self-efficacy in STEAM used in the STEAM4U project / Grimalt Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
2018 (STEAM4U)  
2019-10-21
10:16
14 p, 1.3 MB STEAM is for me : a personal guide (03). An online personal guide for self-training and empower pupils aged 10-14 / Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica, ed.
CRECIM, 2018 (STEAM4U)