Centre de Recerca per a l’Educació Científica i Matemàtica (CRECIM)

El Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica (CRECIM) és un Centre Especial de Recerca de la Universitat Autònoma de Barcelona, creat a partir del Grup de Recerca TIREC (Tecnologia Informàtica i Recerca Educativa). El CRECIM és una entitat dedicada a fomentar una millor alfabetització científica, matemàtica i tecnològica de la població a partir de diverses línies de treball: l’estudi de la pràctica científica a l’aula i l’alfabetització científicotecnològica; la utilització d’eines digitals com a instruments mediadors de l’ensenyament i aprenentatge de les ciències; el foment de l’interès per les disciplines STEM (Science, Technology, Engineering & Mathematics); l’ensenyament i aprenentatge mitjançant metodologies tipus maker i tinkering; i la promoció de l’equitat educativa en disciplines STEM.

 

Darreres entrades:
2017-02-28
16:13
9 p, 1.1 MB Ensenyar ciències i anglès a través de la docència compartida / Valdés Sánchez, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En el context de l’Europa multicultural i d’un món globalitzat han fructificat les polítiques lingüístiques que promouen l’aprenentatge de llengües diferents a la llengua materna. En l’àmbit educatiu es promou l’aprenentatge de l’anglès, com a llengua franca de la comunitat econòmica europea, i l’enfocament AICLE (Aprenentatge Integrat de Contingut i Llengua Estrangera), en el que una llengua estrangera és usada com a llengua d’instrucció d’altres matèries com per exemple les ciències, es troba vivint un procés d’expansió a Catalunya i arreu d’Europa. [...]
In the context of a multicultural Europe and a globalized world, language policies have arisen to promote the learning of languages other than the mother tongue. In the European Economic Community educational policies promote the learning of English as a lingua franca. [...]

2013
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 25 (Juny 2013) , p. 26-34  
2016-10-19
12:18
70 p, 3.0 MB Els recursos educatius sobre l'energia a Catalunya : anàlisi del grau de confidencialitat en l'enfocament CTS (Ciència, Tecnologia i Societat) i del grau de sofisticació de les idees del model d'energia que presenten / Ferrer Sánchez, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l’Educació Científica i Matemàtica (CRECIM)) ; Couso, Digna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest Treball de Fi de Màster reflecteix part de la meva tasca desenvolupada entre gener i març de 2016 en el Centre de Recerca per a l'Ensenyament de les Ciències i les Matemàtiques (CRECIM) dintre del marc de la “Fase 1: Creació de base de dades” del projecte de disseny de “L’Escola de l’Energia” de l'Institut Català de l’Energia (ICAEN). [...]
UAB 2016  
2016-09-22
12:57
13.1 MB La Tecnologia a les classes de ciències de secundària : anàlisi dels processos de canvi en el professorat / Grimalt Álvaro, Carme ; Pintó, R., (Roser), dir. ; Ametller, Jaume, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
En aquesta tesi es pretén realitzar una perspectiva dels usos de la tecnologia a l'aula de ciències de secundària així com establir la seva relació amb les creences del professorat. La tesi s'articula al voltant de tres estudis. [...]
En esta tesis se pretende realizar una perspectiva de los usos de la tecnología en las aulas de ciencias de secundaria así como establecer algunas relaciones entre dichos usos y las creencias del profesorado. [...]
This thesis is aimed to make an overview of the uses of the technology in secondary schools science classrooms. As well, it is aimed to set some relations between these uses and teachers' beliefs. Three related studies form the unity of this thesis. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
2016-07-19
13:14
28 p, 691.8 KB Informe Projecte REVIR. Estudi sobre percepció i impacte en el professorat de ciències de secundària / Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica
El projecte educatiu REVIR es va iniciar fa més d'una dècada amb la voluntat de contribuir a millorar el treball experimental de l'alumnat de secundària i la formació del professorat assistent a les sessions en quant a estratègies d'ensenyament de les ciències fent ús de TIC. [...]
2015  
2016-06-20
14:06
30 p, 2.5 MB Electromagnetic properties of materials / Pintó, R. (Roser) ; Couso, Digna ; Hernández Rodríguez, María Isabel ; Armengol, Montserrat ; Cortijo, Celsa ; Martos, Raül ; Padilla, Miquel ; Rios, Consol ; Simón, Marta ; Sunyer, Carme ; Tortosa, Montserrat ; Constantinou, Constantinos P. ; Livitziis, Michalis ; Hadjilouca, Rodothea ; Scholinaki, Argyro ; Papaevripidou, Marios ; Papadouris, Nikos ; Hadjidemetriou, Giannis
2009-2010
4 documents
2016-06-20
13:35
93 p, 11.3 MB Acoustic properties of materials / Pintó, R. (Roser) ; Couso, Digna ; Hernández Rodríguez, María Isabel ; Armengol, Montserrat ; Cortijo, Celsa ; Martos, Raül ; Padilla, Miquel ; Rios, Consol ; Simón, Marta ; Sunyer, Carme ; Tortosa, Montserrat
2010
4 documents
2016-06-02
16:17
2 p, 35.1 KB La tecnologia a les classes de ciències de secundària : anàlisi dels processos de canvi en el professorat / Grimalt Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
A través d'enquestes, observacions a l'aula i entrevistes a docents, aquesta tesi doctoral ha estudiat detalladament la utilització de diversos dispositius en l'ensenyament de les ciències a secundària i la influència de les creences del professorat sobre aquesta tecnologia en el seu ús. [...]
2016
UAB divulga, Maig 2016  
2016-05-18
13:17
52 p, 835.1 KB Findings and recommendations for research-based practice in science education / Balzano, Emilio (Università degli Studi di Napoli Federico II) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Galili, Igal (Universitah ha-Ivrit bi-Yerushalayim) ; Gramajo, Maria Cecilia (Universidad Nacional de Salta) ; Orozco Cruz, Juan Carlos (Universidad Pedagógica Nacional (Colòmbia)) ; Harres, João Batista Siqueira (Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul)
Aquest informe presenta les conclusions de la investigació desenvolupada en el marc del projecte TRACES. Les conclusions es presenten en forma de recomanacions per a possibles iniciatives i polítiques futures centrades en l'educació científica. [...]
2012 (Deliverables Projecte TRACES)  
2016-05-18
13:13
201 p, 4.8 MB Spanish case studies (Project TRACES) / Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Badillo Jiménez, Edelmira Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Moreno, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona)
2012 (Deliverables Projecte TRACES)  
2016-05-18
13:11
88 p, 1.7 MB Research and practice in science education : a cross comparison of national surveys / Balzano, Emilio (Università degli Studi di Napoli Federico II) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Galili, Igal (Universitah ha-Ivrit bi-Yerushalayim) ; Gramajo, Maria Cecilia (Universidad Nacional de Salta) ; Orozco Cruz, Juan Carlos (Universidad Pedagógica Nacional (Colòmbia)) ; Harres, João Batista Siqueira (Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul)
Aquest informe és una fita important en el desenvolupament de Traces. Es tanca la primera fase del projecte - un estudi sobre la bretxa d'investigació-pràctica centrat en els mestres - i estableix les bases per al segon - un estudi de camp per mirar a la mateixa qüestió en viu.
2012 (Deliverables Projecte TRACES)