Centre de Recerca per a l’Educació Científica i Matemàtica (CRECIM)

El Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica (CRECIM) és un Centre Especial de Recerca de la Universitat Autònoma de Barcelona, creat a partir del Grup de Recerca TIREC (Tecnologia Informàtica i Recerca Educativa). El CRECIM és una entitat dedicada a fomentar una millor alfabetització científica, matemàtica i tecnològica de la població a partir de diverses línies de treball: l’estudi de la pràctica científica a l’aula i l’alfabetització científicotecnològica; la utilització d’eines digitals com a instruments mediadors de l’ensenyament i aprenentatge de les ciències; el foment de l’interès per les disciplines STEM (Science, Technology, Engineering & Mathematics); l’ensenyament i aprenentatge mitjançant metodologies tipus maker i tinkering; i la promoció de l’equitat educativa en disciplines STEM.

 

Estadístiques d'ús Els més consultats
Darreres entrades:
2018-11-16
22:47
13 p, 869.0 KB The analysis of students' conceptions as a support for designing a teaching/learning sequence on the acoustic properties of materials / Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó, R. (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
We believe that finding out how students think about certain topics that are covered in science classes should not be “the end of the story” but the starting point for planning lessons and designing materials. [...]
2012 - 10.1007/s10956-011-9358-4
Journal of science education and technology, Vol. 21, núm. 6 (2012) , p. 702-712  
2018-11-16
22:46
8 p, 1.5 MB Scratch as a computational modelling tool for teaching physics / López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
The Scratch online authoring tool, which features a simple programming language that has been adapted to primary and secondary students, is being used more and more in schools as it offers students and teachers the opportunity to use a tool to build scientific models and evaluate their behaviour, just as can be done with computational modelling programs. [...]
2015 - 10.1088/0031-9120/50/3/310
Physics education, Vol. 50, núm. 3 (2015) , p. 310-316  
2018-11-16
22:46
10 p, 397.1 KB How secondary school students conceptualize infrared radiation - matter interaction? Findings from a research study and implications for an instructional design / Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Rios Font, Raquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó, R. (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
This study has been carried out within the REVIR scenario, which is a project promoting that secondary school students have access to a computerized laboratory at the Faculty of Education of our university and work in small groups during four hours with specific instructional material. [...]
2015 - 10.1393/ncc/i2015-15097-x
Il Nuovo Cimento, Vol. 38, núm. 3 (2015) , p. 1-10  
2018-10-26
22:44
25 p, 995.1 KB Analyzing students' learning progressions throughout a teaching sequence on Acoustic Properties of Materials with a model-based inquiry approach / Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó, R. (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
The study we have carried out aims to characterize 15- to 16-year-old students’ learning progressions throughout the implementation of a teaching–learning sequence on the acoustic properties of materials. [...]
2015 - 10.1007/s10956-014-9503-y
Journal of science education and technology, Vol. 24, núm. 2-3 (2015) , p. 356-377  
2018-10-26
22:43
17 p, 952.9 KB Promoviendo la apropiación del modelo de energía en estudiantes de 4º de ESO a través del diseño didáctico / Soto, Macarena (Universidad de Santiago de Chile) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Presentamos una investigación sobre la apropiación del modelo de energía por parte de estudiantes de 4º de ESO que participan de un taller experimental centrado en la modelización (ideas de transferencia, conservación y degradación de la energía), identificando los grados de sofisticación en el uso del modelo y las fronteras conceptuales que superan, y usando este análisis para orientar el refinamiento iterativo del diseño del taller (perspectiva de diseño basado en la investigación). [...]
We present a research about the appropriation of the model of energy by 4th ESO students that participate in a modeling labwork-based workshop dealing with the ideas of energy transfer, conservation and degradation, identifying different degrees of sophistication in the use of the model of energy by students and some conceptual boundaries necessary to be crossed. [...]

2017 - 10.17979/arec.2017.1.1.2003
Ápice : revista de educación científica, Vol. 1, núm. 1 (2017) , p. 90-106  
2018-04-26
10:47
1 p, 922.8 KB Recomendaciones para la organización de Ferias de la Ciencia / Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica
Infografía con recomendaciones para la organización de Ferias de la Ciencia. Estas recomendaciones se basan en los resultados de la evaluación llevada a cabo durante las ediciones 2016-2017 y 2017-2018 de la Elhuyar Zientzia Azoka.
2018  
2018-04-26
10:38
57 p, 1.4 MB Compendio de herramientas de evaluación para ferias de la ciencia : aprendizajes de la evaluación de la Elhuyar Zientzia Azoka / Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Esta Guía pretende ser un documento de consulta para aquellas personas que quieren plantear un plan de evaluación de su propia Feria de la Ciencia o iniciativa similar. En concreto, se busca ofrecer a los responsables de dichas iniciativas ideas, sugerencias y ejemplos útiles para diseñar una evaluación de acuerdo con los objetivos concretos de su propia iniciativa. [...]
2018  
2018-04-26
10:30
56 p, 1.5 MB Informe de evaluación de la Elhuyar Zientzia Azoka / Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Este informe de evaluación presenta los principales resultados de la evaluación llevada a cabo para la iniciativa Elhuyar Zientzia Azoka.
2018  
2018-03-16
11:43
89 p, 3.5 MB Estudi de l'evolució de les creences de l'alumnat en l'últim curs del grau de primària en el disseny d'Unitats Didàctiques que promoguin l'Activitat Científica Escolar / Tena Gallego, Èlia ; Couso, Digna, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest treball de final de màster té com a objectiu caracteritzar l'evolució de les creences dels alumnes de quart curs del grau de Educació Primària que participen en l'assignatura optativa de Seqüenciació i avaluació de l'aprenentatge cientificomatemàtic. [...]
2017  
2018-02-12
15:31
2 p, 155.9 KB Anàlisi de les dificultats dels estudiants d’ESO a l’hora d’interpretar les imatges científiques que apareixen en simulacions educatives de ciències / López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Una recerca emmarcada en la tesi doctoral de l’investigador Víctor López (Premi Extraordinari de Facultat del curs 2013/2014) analitza les dificultats que se'ls presenten a estudiants d’ESO davant del creixent ús de les noves tecnologies (imatges, simulacions i altres elements dinàmics) a les aules. [...]
2017
UAB divulga, Desembre 2017, p. 1-2