Audience participation and political engagement in Europe : EU elections and the cases of Scotland and Catalonia in the Catalan media (2014)
Tous, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
Díaz Noci, Javier (Universitat Pompeu Fabra. Facultat de Comunicació)

Additional title: Participació de l'audiència i compromís polític a Europa: eleccions europees i els casos d'Escòcia i Catalunya als mitjans catalans
Date: 2016
Abstract: The primary goal of this article is to con-tribute to research on the quality of and practices in the participation of active users of online media, specifically related to important, European-level political issues. Our text deals with trends which were detected surrounding political engagement and interest in politics during the campaign for the European Parliamentary elections held in May 2014. We focus on the questions of the Scottish referendum for independence, which was held in September 2014, and indirectly on the so called 'Catalan question'. We use those issues not as topics to be analysed per se, but as a starting point to investigate the trends that arise in a country when users decide to participate actively through comments. In this sense, our proposal openly aims to use well-known techniques: content analysis of comments and in-depth semi-structured interviews with the editors in charge of the comment sections of the media under analysis. Our article builds on previous research on the topic, and our goal is to verify the extent to which the trends identified in previous studies regarding the characteristics and quality of comments posted by users in Catalonia show consistent traits or not. For our purposes, quality is defined as the creation of productive and diverse debate communities as opposed to the entrenchment of homogeneous communities.
Abstract: Aquest article té com a principal objectiu contribuir a la recerca sobre la qualitat i pràctiques de la participació dels usuaris actius dels mitjans digitals, i més concre-ament pel que fa a temes d'una certa importància política a Europa. El nostre text tracta de les tendències detectades al voltant del compromís i l'interès sobre la política durant la campanya a les eleccions al Parlament Europeu de maig de 2014. Ens centrem, concretament, en qüestions que fan referència al referèndum sobre la independència d'Escòcia, que es va celebrar el setembre de 2014, i indirectament sobre l'anomenada "qüestió catalana". Farem servir aquests temes no tant com a qüestions a ser analitzades per se, sinó més aviat com a punt de partida per interrogarnos sobre les tendències que encara es manifesten en un país mediterrani quan els usuaris decideixen participar activament a través de comentaris. La nostra proposta es proposa de manera manifesta fer servir tècniques ben conegudes: anàlisi de continguts dels comentaris i entrevistes en profunditat semiestructurades als responsables de la secció de participació dels mitjans estudiats, i seguir investigacions prèvies similars. I el nostre objectiu és comprovar si, i fins a quin punt, les tendències prèviament definides en estudis anteriors sobre la participació i qualitat dels comentaris publicats pels usuaris a Catalunya presenten trets permanents o no, definint qualitat com la construcció de comunitats productives i plurals de debat, o si, per contra, s'estan reforçant comunitats homogènies.
Rights: Tots els drets reservats.
Language: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Political participation ; Comments ; Online media ; Participació política ; Comentaris ; Cibermitjans
Published in: Trípodos, Núm. 39 (2016) , p. 145-161, ISSN 2340-5007

Adreça alternativa: http://www.tripodos.com/index.php/Facultat_Comunicacio_Blanquerna/article/view/386
Adreça alternativa: https://publons.com/publon/25939267/


18 p, 278.5 KB

The record appears in these collections:
Articles > Research articles
Articles > Published articles

 Record created 2020-06-24, last modified 2023-12-19



   Favorit i Compartir