Economia del turisme [101206]
Vancells Farraro, Albert
Armada Ramírez, Ferran
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera

Título variante: Economics of Tourism
Título variante: Economía del turismo
Fecha: 2020-21
Resumen: El curs d'Economia del Turisme té com a objectiu cobrir els enfocs essencials per al sector turístic des d'un punt de vista macroeconòmic. L'objectiu del curs és doble: primer, estudiar l'impacte econòmic i la contribució del turisme a nivell local, nacional i internacional; i segon, comprendre el funcionament dels agregats i les diferents circumstàncies econòmiques que afecten el sector turístic per millorar les capacitats dels estudiants per analitzar i prendre decisions en l'entorn empresarial turístic. El curs s'organitza en classes magistrals i activitats orientades i d'auto estudi, amb un equilibri entre teoria i pràctica. En les sessions teòriques, s'utilitzaran diferents models per estudiar, de manera simplificada, els següents temes: • Definició i determinants de les principals variables econòmiques agregades, com ara el nivell de producció de béns i serveis, ocupació, preus, tipus d'interès, tipus de canvi. • Una introducció als temes de creixement i economia del desenvolupament en el context turístic. • Els impactes de la indústria turística sobre l'economia a Espanya i alguns països veïns. • Els efectes de les polítiques econòmiques implementades pel govern sobre l'economia i sobre el sector turístic en particular. Es pretén que l'estudiant pugui relacionar els coneixements adquirits amb la realitat macroeconòmica actual i el seu context. En acabar el curs podrà analitzar el funcionament de les economies mixtes actuals i s'haurà familiaritzat amb les estadístiques més rellevants. 1 També es realitzaran algunes activitats dirigides a analitzar els impactes econòmics que genera l'economia en alguns països del nostre entorn. Els objectius comporten desenvolupar dos tipus de competències: específiques -sobre els conceptes, mètodes, instruments i indicadors típics de la macroeconomia- i també competències transversals -capacitat d'anàlisi deductiva, inclosa l'anàlisi gràfica, raonament crític, etc.
Resumen: El curso de Economía del Turismo tiene como objetivo cubrir los enfoques esenciales para el sector turístico desde un punto de vista macroeconómico. El objetivo del curso es doble: primero, estudiar el impacto económico y la contribución del turismo a nivel local, nacional e internacional; y segundo, comprender el funcionamiento de los agregados y las diferentes circunstancias económicas que afectan al sector turístico para mejorar las capacidades de los estudiantes para analizar y tomar decisiones en el entorno empresarial turístico. El curso se organiza en clases magistrales y actividades orientadas y de auto estudio, con un equilibrio entre teoría y práctica. En las sesiones teóricas, se utilizarán diferentes modelos para estudiar, de manera simplificada, las siguientes cuestiones: • Definición y determinantes de las principales variables económicas agregadas, tales como el nivel de producción de bienes y servicios, empleo, precios, tipos de interés, tipos de cambio. • Una introducción a los temas de crecimiento y economía del desarrollo en el contexto turístico. • Los impactos de la industria turística sobre la economía en España y algunos países vecinos. • Los efectos de las políticas económicas implementadas por el gobierno sobre la economía y sobre el sector turístico en particular. 1 Se pretende que el estudiante pueda relacionar los conocimientos adquiridos con la realidad macroeconómica actual y su contexto. Al finalizar el curso podrá analizar el funcionamiento de las economías mixtas actuales y habrá familiarizado con las estadísticas más relevantes. También se realizarán algunas actividades dirigidas a analizar los impactos económicos que genera la economía en algunos países de nuestro entorno. Los objetivos comportan desarrollar dos tipos de competencias: específicas -sobre los conceptos, métodos, instrumentos e indicadores típicos de la macroeconomía- y también competencias transversales -capacidad de análisis deductivo, incluida el análisis gráfico, razonamiento crítico, etc.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Turisme [2500894]
Plan de estudios: Grau en Turisme [1345] ; Grau en Turisme [820]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
4 p, 104.5 KB

Anglès
5 p, 104.9 KB

Castellà
5 p, 105.0 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2020-06-26, última modificación el 2023-01-28



   Favorit i Compartir