Estudio sobre las necesidades de los ciudadanos y las transformaciones urbanísticas bajo el concepto de "post car city" en la Avenida Béjar, Terrassa
Cazorla Sorroche, Daniel
Marquet Sardà, Oriol, tut.
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Título variante: Estudi sobre les necessitats dels ciutadans i les transformacions urbanístiques sota el concepte de "post car city" a l'Avinguda Béjar, Terrassa
Título variante: Study on the needs of citizens and urban transformations under the concept of "post car city" on Avenida Béjar, Terrassa
Publicación: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020
Resumen: El creixement en el nombre de vehicles i l'augment de les infraestructures destinades a complaure aquesta demanda, s'han accentuat les conseqüències negatives que genera la mobilitat impulsada per combustible fòssil. L'augment de la temperatura a escala planetària (el canvi climàtic), a causa de la contaminació ambiental, la contaminació acústica i la desigual proporció d'espai públic destinat a complaure una mobilitat centrada en el vehicle privat a motor (VPM), ha augmentat la sensibilitat dels ciutadans/es en matèria de recuperació d'espai públic, generant una sensació col·lectiva de necessitat urgent en la pacificació del trànsit actual de les urbs. No obstant això, la interiorització col·lectiva del VPM, com a símbol de llibertat i poder, segueix arrelada en la ment del col·lectiu social. Aquest treball pretén comprovar el grau d'implicació dels ciutadans en matèria de recuperació d'espai públic destinat al vehicle privat motoritzat a través de l'anàlisi d'un tram en concret, l'Avinguda Béjar de Terrassa (Barcelona; Espanya), i comprovar la percepció i afectació que comporta el model de transport actual, basat principalment en el VPM, per als veïns residents de la via.
Resumen: El crecimiento en él número de vehículos y el aumento de las infraestructuras destinadas a complacer esta demanda, han acentuado las consecuencias negativas que genera la movilidad impulsada por combustible fósil. El aumento de la temperatura a escala planetaria (el cambio climático), debido a la contaminación ambiental, la contaminación acústica y la desigual proporción de espacio público destinada a complacer una movilidad centrada en el vehículo privado a motor (VPM), ha aumentado la sensibilidad de los ciudadanos/as en materia de recuperación de espacio público, generando una sensación colectiva de necesidad urgente en la pacificación del tráfico actual de las urbes. Sin embargo, la interiorización colectiva del VPM, como símbolo de libertad y poder, sigue arraigada en la mente del colectivo social. Este trabajo pretende comprobar el grado de implicación de los ciudadanos en materia de recuperación de espacio público destinado al vehículo privado motorizado a través del análisis de un tramo en concreto, la Avenida Béjar de Terrassa (Barcelona; España), y comprobar la percepción y afectación que conlleva el modelo de transporte actual, basado principalmente en el VPM, para los vecinos residentes de la vía.
Resumen: The growth in the number of vehicles and the increase in infrastructure designed to meet this demand have accentuated the negative consequences of fossil fuel-powered mobility. The increase in temperature on a planetary scale (climate change), due to environmental pollution, noise pollution and the unequal proportion of public space destined to accommodate mobility centered on private motor vehicle (VPM), has increased sensitivity of citizens in matters of recovery of public space, generating a collective sense of urgent need in the pacification of current traffic in cities. However, the collective internalization of the VPM, as a symbol of freedom and power, remains ingrained in the mind of the social collective. This work aims to verify the degree of citizen involvement in the recovery of public space destined for private motorized vehicles through the analysis of a specific section, Avenida Bejar de Terrassa (Barcelona; Spain), and to verify the perception and impact of the current transport model, based mainly on the VPM, for the residents residing on the road.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Desconeguda
Titulación: Geografia i Ordenació del Territori [824]
Plan de estudios: Grau en Geografia i Ordenació del Territori [824]
Documento: Treball final de grau ; Text
Materia: Mobilitat de cotxes ; Contaminació acústica ; Vianants ; Post Car City ; Espai públic ; Justícia espacial ; Movilidad de automóviles ; Contaminación acústica ; Peatones ; Espacio público ; Justicia espacial ; Car mobility ; Noise pollution ; Pedestrian ; Public space ; Space justice



51 p, 1.3 MB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de Fin de Grado > Facultad de Filosofía y Letras. TFG

 Registro creado el 2020-07-06, última modificación el 2023-01-12



   Favorit i Compartir