Vacaciones familiares : cómo las parejas toman las decisiones
Zheng, Yi
Yang, Caimei
Zhou, Yu
López Sintas, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa

Título variante: Vacances familiars : com es prenen les decisions en parella
Título variante: Family vacations : how couples make decisions
Fecha: 2020
Resumen: Aquest estudi investiga com les parelles decideixen les seves vacances familiars. Utilitzem les dades publicades per Rojas-de Gracia, Alarcón-Urbistondo i Casado- Molina (2019) en Data in Brief sobre la percepció dels membres de 178 famílies andaluses sobre com prenen les decisions de les vacances. Analitzem les dades amb l'anàlisi de correspondències múltiples, l'agrupació jeràrquica i la regressió logística binària. Els resultats mostren que les parelles es poden dividir en funció de com prenen les decisions, conjuntament o bé, només un dels membres de la parella, ja sigui l'home (marit-dominant) o la dona (esposa-dominant). Aquestes tres maneres de prendre decisions donen lloc a tres grups de famílies segons com planifiquen les vacances familiars, les parelles prenen les decisions conjuntament, la majoria d'elles; les parelles amb una esposa-dominant (la següent en major proporció), i les parelles amb un marit- dominant (la minoria). Les característiques socials de les parelles que afecten les decisions són l'edat, el nivell d'estudis i el tipus d'unió de les parelles. Una millor comprensió de l'aspecte del comportament familiar en el turisme permetrà als investigadors estudiar les estratègies de màrqueting turístic d'una manera més efectiva.
Resumen: Este estudio investiga cómo las parejas deciden sus vacaciones familiares. Utilizamos los datos publicados por Rojas-de Gracia, Alarcón-Urbistondo y Casado-Molina (2019) en Data in Brief sobre la percepción de los miembros de 178 familias andaluzas sobre cómo toman las decisiones de vacaciones. Analizamos los datos con el análisis de correspondencias múltiples, la agrupación jerárquica y la regresión logística binaria. Los resultamos muestran que las parejas se pueden dividir en función de cómo toman las decisiones, conjuntamente, o sólo uno de los miembros de la pareja, ya sea el hombre (marido-dominante) o la mujer (esposa-dominante). Estas tres maneras de tomar las decisiones dan lugar a tres grupos de familias según planifican las vacaciones familiares, las parejas que toman las decisiones conjuntamente, la mayoría, las parejas con una esposa-dominante (siguiente en tamaño), y las parejas con un marido-dominante (la minoría). Las características sociales de las parejas que afectan las decisiones son la edad, el nivel de estudios, y el tipo de unión de las parejas. Una mejor comprensión del aspecto del comportamiento familiar en el turismo permitirá a los investigadores estudiar las estrategias de marketing turístico de una manera más efectiva.
Resumen: This study investigates how couples decide their family vacations. We use the data published by Rojas-de Gracia, Alarcón-Urbistondo and Casado-Molina (2019) in Data in Brief on the perception of the members of 178 Andalusian families how they make vacation decisions. We analyzed the data with multiple correspondence analysis, hierarchical clustering, and binary logistic regression. The results show that couples can be divided according to how they make decisions, jointly; or only one of the members of the couple, either the man (husband-dominant) or the woman (wife-dominant). These three ways of making decisions give rise to three groups of families as planned by family vacations, couples making decisions together, the majority; couples with a dominant wife (next in size), and couples with a dominant husband (the minority). The social characteristics of couples that impact decisions are age, educational stage, and type of married couples. A better understanding of the aspect of family behavior in tourism will allow researchers to study tourism marketing strategies more effectively.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Castellà
Titulación: Màrqueting [4313148]
Plan de estudios: Màster Universitari en Màrqueting [1093]
Documento: Treball de fi de postgrau ; Text
Materia: Vacances familiars ; Parella ; Decisió ; Indicadors socials ; Comportament de viatge ; Vacaciones familiares ; Pareja ; Decisión ; Indicadores sociales ; Comportamiento de viaje ; Family vacation ; Couple ; Decision ; Social characteristics ; Travel behavior



57 p, 2.8 MB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de investigación y proyectos de final de carrera

 Registro creado el 2020-07-06, última modificación el 2023-07-14



   Favorit i Compartir