Geografia Turística i Econòmica [103749]
Dot Jutglà, Esteve
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera

Títol variant: Tourist and Economic Geography
Títol variant: Geografía Turística y Económica
Data: 2020-21
Resum: A final de curs l'alumne/a haurà de/d': 1. Comprendre el fenomen turístic des d'un punt de vista espacial i evolutiu. 2. Conèixer què són els recursos turístics i quins són els factors de localització turística en el territori. 3. Conèixer l'evolució històrica que ha experimentat el turisme, des dels seus inicis fins a l'actualitat i quines són les característiques de les principals tipologies d'espais turístics. 4. Desenvolupar alguns models bàsics amb aplicació a casos concrets, per poder destacar les pautes de localització de les activitats turístiques actuals. 5. Analitzar quin és l'impacte del turisme sobre les destinacions, incentivant en l'alumne la capacitat crítica i analítica d'aquests impactes derivats de l'activitat turística. 6. Aprofundir en els conceptes de sostenibilitat i turisme sostenible. 7. Conèixer els instruments de planificació i gestió del territori turístic. 8. Conèixer i diferenciar els principals fluxos turístics i destinacions turístiques a nivell nacional i internacional. 9. Demostrar l'assoliment d'uns mínims coneixements de geografia mundial, d'Espanya i Catalunya.
Resum: A final de curso el alumno/a deberá: 1. Comprender el fenómeno turístico desde un punto de vista espacial y evolutivo. 2. Conocer qué son los recursos turísticos y cuáles son los factores de localización turística en el territorio. 3. Conocer la evolución histórica que ha experimentado el turismo, desde sus inicios hasta la actualidad y cuáles son las características de las principales tipologías de espacios turísticos. 4. Desarrollar algunos modelos básicos con aplicación a casos concretos, para poder destacar las pautas de localización de las actividades turísticas actuales. 5. Analizar cuál es el impacto del turismo sobre los destinos, incentivando en el alumno la capacidad crítica y analítica de estos impactos derivados de la actividad turística. 6. Profundizar en los conceptos de sostenibilidad y turismo sostenible. 7. Conocer los instrumentos de planificación y gestión del territorio turístico. 8. Conocer y diferenciar los principales flujos turísticos y destinos turísticos a nivel nacional e internacional. 9. Demostrar el logro de unos mínimos conocimientos de geografía mundial, de España y Cataluña.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Direcció Hotelera [2502904]
Pla d'estudis: Grau en Direcció Hotelera [1214]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
5 p, 118.8 KB

Anglès
4 p, 101.8 KB

Castellà
5 p, 127.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2020-07-10, darrera modificació el 2023-01-28



   Favorit i Compartir