Història Econòmica [105784]
Mallorquí Ruscalleda, Núria
Badenes Escudero, Carles
Stobart, Luke
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa

Títol variant: Economic History
Títol variant: Historia Económica
Data: 2020-21
Resum: L'assignatura Història Econòmica Mundial (HEM) pertany a la matèria "Història" que integra el conjunt dels blocs formatius propis dels Graus de Administració i Direcció d'Empreses (ADE), Economia i ADE+Dret impartits per la Facultat d'Economia i Empresa. La finalitat principal d'aquest primer grup d'assignatures és proporcionar als estudiants els coneixements i les eines analítiques i metodològiques primaris per iniciar a desenvolupar les competències transversals a l'àrea dels estudis d'economia i les específiques de cada grau. En aquest sentit, la HEM contribueix de manera essencial al procés de formació i aprenentatge dels graus esmentats perquè permet examinar en perspectiva històrica el funcionament concret dels processos i fenòmens econòmics i verificar sobre la realitat la possible aplicació dels principals models teòrics. A més a més, concorre a la formació professional dels estudiants donat que fomenta l'aprenentatge en una sèrie de competències generals (entre les quals destaquen la capacitat de raonar de manera crítica i la de millorar les estratègies de treball autònom), transversals (per exemple, saber seleccionar i generar la informació necessària per entendre les dinàmiques econòmiques del present) i específiques (tenir consciència que existeixen uns factors exògens a l'economia que condicionen profundament la seva dinàmica i evolució, com les institucions i la tecnologia) que seran de gran utilitat pels futurs professionals d'un ampli ventall d'activitats de caire empresarial, financer, monetari, etc. Objectius formatius 1 Pel que fa als continguts temàtics del programa, l'assignatura es proposa que els estudiants adquireixin els coneixements suficients per poder: - determinar les variables explicatives fonamentals d'un procés o esdeveniment històric; - avaluar conseqüències econòmiques i socials d'un procés o esdeveniment històric de caràcter marcadament econòmic. I, més concretament: - identificar i explicar els principals determinants i les causes que respectivament han possibilitat períodes de creixement, estabilitat econòmica, recessió i crisis, a escala nacional i internacional; - identificar i explicar els factors que han determinat el desenvolupament del procés de globalització econòmica; - analitzar les causes i conseqüències de les disparitats econòmiques socials i regionals generades pel desenvolupament econòmic capitalista; - caracteritzar les principals fases de canvi tecnològic i identificar el seu impacte en l'evolució de l'economia i particularment l'organització empresarial; - avaluar i comparar la sostenibilitat dels models de desenvolupament econòmic històrics i actuals i la seva viabilitat futura. - es prestarà atenció especial a les diferències entre dones i homes (diferències de gènere) en el mercat de treball, en l'accés als recursos econòmics i en general al benestar. Dins de l'àmbit i dels límits de les seves competències, l'assignatura HEM vol fomentar entre els estudiants les següents habilitats: - començar a elaborar un discurs estructurat en un llenguatge ja propi de les Ciències Socials; - millorar l'expressió escrita i oral en català i castellà; - treballar autònomament i gestionar adequadament el temps; - desenvolupar la capacitat de treballar en grup; - cercar, amb esperit crític, informació a les diferents fonts: principalment biblioteques i internet. Finalment, l'assignatura HEM té com a objectiu que els estudiants dels diferents graus vagin començant a adquirir una sèrie d'actituds beneficioses i profitoses pel seu futur desenvolupament acadèmic i professional. Entre aquestes destaquen: - tenir i demostrar una certa sensibilitat i un cert compromís front els problemes econòmics, les polítiques dutes a terme al respecte, i les seves conseqüències socials i mediambientals; - respectar la diversitat i pluralitat d'idees, persones i situacions i intentar entendre els motius que funden cada opinió i plantejament.
Resum: La asignatura Historia Económica Mundial (HEM) pertenece a la materia "Historia" que integra el conjunto de los bloques formativos propios de los Grados de Administración y Dirección de Empresas (ADE), Economía y ADE+Derecho, Contabilidad y Finanzas y Empresa y Tecnología, y proporcion las herramientas analíticas y metodológicas primarias para iniciar el desarrollo de las competencias transversales en el área de los estudios de economía y las específicas de cada grado. En este sentido, la HEM contribuye de manera esencial al proceso de formación y aprendizaje de los grados mencionados porqué permite examinar en perspectiva histórica elfuncionamiento concreto de los procesos y fenómenos económicos y verificar sobre la realidad la posibleaplicación de los principales modelos teóricos. Además, concurre a la formación profesional de losestudiantes dado que fomenta el aprendizaje enuna serie de competencias generales (entre las cualesdestacan la capacidad de razonar de manera crítica y la de mejorar las estrategias de trabajo autónomo),transversales (por ejemplo, saber seleccionar y generar la información necesaria para entender las1dinámicas económicas del presente) y específicas (tener consciencia de que existen unos factores exógenos a la economía que condicionan profundamente su dinámica y evolución, como las instituciones y la tecnología) que serán de gran utilidad para los futuros profesionales en un amplio abanico de actividades de carácter empresarial, financiero, monetario, etc Objetivos formativos Por lo querespecta a los contenidos temáticos del programa, la asignatura se propone que los estudiantesadquieran los conocimientos suficientes para poder: - Determinar las variables explicativas fundamentales de un proceso o acontecimiento histórico 1 - Determinar las variables explicativas fundamentales de un proceso o acontecimiento histórico - Evaluar consecuencias económicas y sociales de un proceso o acontecimiento histórico de caráctermarcadamente económico; más concretamente: -Identificar y explicar los principales determinantes y las causas que respectivamente han posibilitadoperíodos de crecimiento, estabilidad económica, recesión y crisis, a escala nacional e internacional -Identificar y explicar los factores que han determinado el desarrollo del proceso de globalización económica -Analizar las causas y consecuencias de las disparidades económicas, sociales y regionales generadas por el desarrollo económico capitalista - Caracterizar las principales fases de cambio tecnológico e identificar su impacto en la evolución de la economía y particularmente en la organización empresarial - Evaluar y comparar la sostenibilidad de los modelos de desarrollo económico, históricos y actuales, y su viabilidad futura. - Se prestará atención especial a las diferencias entre mujeres yhombres (diferencias de género) en el mercado de trabajo, el acceso a los recursos económicos y en general el bienestar. Dentro del ámbito de sus competencias, la asignatura HE quiere fomentar entre los estudiantes las siguientes habilidades: - Empezar a elaborar un discurso estructurado en un lenguaje ya propio de las Ciencias Sociales - Mejorar la expresión escrita y oral en catalán, castellano e inglés - Trabajar autónomamente y gestionar adecuadamenteel tiempo - Desarrollar la capacidad de trabajar en grupo - Buscar, con espíritu crítico, información en las diferentes fuentes: principalmente bibliotecas e internet Finalmente, la asignatura HEM tiene como objetivo que los estudiantes vayan empezando a adquirir una serie de actitudes beneficiosas y provechosas para su futuro desarrollo académico y profesional. Entre éstas destacan: - Tener y demostrar una cierta sensibilidad y un cierto compromiso frente a los problemas económicos, las políticas llevadas a cabo al respecto, y sus consecuencias sociales y medioambientales - Respetar la diversidad y pluralidad de ideas, personas y situaciones e intentar entender los motivos quefundamentan cada opinión yplanteamiento.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Grau en Comptabilitat i Finances [2501231]
Pla d'estudis: Pla d' Estudis de Comptabilitat i Finances [947]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 110.2 KB

Anglès
6 p, 107.6 KB

Castellà
6 p, 109.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2020-07-10, darrera modificació el 2023-10-07



   Favorit i Compartir