La música com a eina reivindicativa : la Nueva Canción i la seva incidència en la cultura i la política xilenes
Latapiat Gutiérrez, Valentina Estephania
Verdaguer Lozano, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia

Títol variant: La música como herramienta reivindicativa : la Nueva Canción y su incidencia en la cultura y la política chilenas
Títol variant: Music as a claim tool : the New Chilean Song and its impact on chileans culture and politics
Data: 2020
Resum: Aquesta investigació cerca esbrinar i entendre les conexions entre el Movimiento de la Nueva Canción Chilena amb la cultura i la política xilenes. S'analitza l'origen dels artistes i el seu desenvolupament (tant dins el moviment com vers la política), els actors polítics de l'època dels 60-70; així com de conceptes relacionats amb la temàtica ("cultura dominant", "popular", "tradicions", etc. ). L'efervescència social del moment és clau per entendre el desenvolupament del moviment tant a Xile com en comparació amb la resta de moviments artístics de caire social al món. Observar les relacions entre la cultura, l'art, i la política (i viceversa) és el principal objectiu d'aquesta recerca.
Resum: Esta investigación pretende averiguar y entender las conexiones entre el Movimiento de la Nueva Canción Chilena con la cultura y la política chilenas. Se analiza el origen de los artistas y su desarrollo (tanto dentro del movimiento como en relación con la política), los actores políticos de la época de los 60-70; así como también conceptos relacionados con la temática ( "cultura dominante", "popular", "tradiciones", etc. ). La efervescencia social del momento es clave para entender el desarrollo del movimiento, tanto en Chile como en comparación con el resto de movimientos artísticos de carácter social en el mundo. Observar los relaciones entre la cultura, el arte, y la política (y viceversa) es el objetivo principal de esta investigación.
Resum: This research is about finding out and understanding the connections between the New Chilean Song Movement with Chilean culture and politics. The origin of artists and their development (both within the movement and towards politics) are analyzed, also the political actors of the 60-70's; so as concepts related to the subject ("dominant culture", "popular", "traditions", etc. ). The social effervescence of the moment, is the key to understand the development of the movement, both in Chile and in comparison with the rest of social and artistic movements. Observing the relationships between culture, art, and politics (and vice versa) is the main purpose of this research.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Ciència política i gestió pública [2500259]
Pla d'estudis: Grau en Ciència Política i Gestió Pública [818]
Document: Treball final de grau ; Text
Matèria: Cultura ; Cultura popular ; Cançó protesta ; Política ; Moviments socials i artístics ; Internacionalització ; Canción protesta ; Movimientos sociales y artísticos ; Internacionalización ; Culture ; Dominant culture ; Protest song ; Politics ; Social and artistic movements ; Internationalization



TFG
47 p, 782.8 KB

Pòster
1 p, 3.0 MB

Resum executiu
3 p, 101.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia. TFG

 Registre creat el 2020-07-10, darrera modificació el 2022-05-01



   Favorit i Compartir