Google Scholar: citas
Enseñanza para un cambio conceptual : ejemplos de fuerza y de movimiento
Hewson, P. W.
Beeth, M. E.

Fecha: 1995
Resumen: In this article the possibility of learning as a conceptual change and the way of teaching appropriate for this is discussed. This teaching has to have certain characteristics and ensure that the debate in the classroom is centered on the explicit ideas of the children, the status of which must be discussed and negotiated. To achieve this, the curriculum must give importance to the justification of ideas, the debate must be metacognitive and the role of the profesor must be more active and diversified. One example of this way of teaching is presented in the article.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Castellà
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Debat a l'aula ; Status de les idees ; Aprenentatge del canvi conceptual ; Ecologia conceptual ; Consistència ; Causalitat ; Metaconeixement ; Metaconcepció ; Debat metacognitiu
Publicado en: Enseñanza de las ciencias, V. 13 n. 1 (1995) p. 25-35, ISSN 2174-6486

Adreça original: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21390
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v13-n1-hewson-beeth
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4280


11 p, 691.7 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Enseñanza de las ciencias
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2008-01-09, última modificación el 2022-02-19



   Favorit i Compartir