Models d'Innovació Urbana i Ciència Ciutadana [104550]
Vilariño Freire, Fernando
Castelló Bueno, Marc
Bonet Pocino, Josep Ignasi
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Títol variant: Models of Urban Innovation and Citizenship Science
Títol variant: Modelos de Innovación Urbana y Ciencia Ciudadana
Data: 2020-21
Resum: En l'assignatura "Models d'Innovació Urbana i Ciència Ciutadana" es desenvoluparà un conjunt de casos d'estudi pràctics per part dels alumnes. L'assignatura s'endinsa i aprofundeix en les eines d'innovació oberta, que seran aplicades en els casos d'estudi desenvolupats al territori. Es tracta d'una assignatura amb una visió pràctica que estudia exemples reals d'innovació oberta multi-actor i centrada en el ciutadà, i la seva connexió amb la generació de coneixement a través de la Ciència Ciudadana. Els estudiants tindran la possibilitat d'utilitzar el marc de l'assignatura per desenvolupar investigació-acció (action research), particularment en el context de l'impacte social de la transformació digital, utilitzant Living Labs i Citizen Science com a referència principal en el curs. Els objectius específics són: Aprofundir en el corpus teòric sobre innovació oberta. Desenvolupar la capacitat analítica dels alumnes sobre els reptes de la innovació en les nostres ciutats i comunitats des d'una perspectiva de sostenibilitat. Proporcionar una aproximació crítica, des d'una implementació pràctica, sobre els processos d'innovació, -especialment quells basats en la transformació digital-, i les seves conseqüències de transformació social. Desenvolupar una aproximació crítica sobre l'impacte de la innovació en la ciutadania, i sobre el paper de la ciutadania en els processos d'innovació, en un context de democratització de l'accès al coneixement i la innovació. Dotar l'alumnat amb el context bàsic pel disseny, desenvolupament, i gestió de processos de Ciència 1 Dotar l'alumnat amb el context bàsic pel disseny, desenvolupament, i gestió de processos de Ciència Ciudtadana. Proporcionar experiències de participació en la gestió i comunicació dels resultats del processos de Ciència Ciutadana. Desenvolupar la capacitat dels alumnes per dissenyar, desenvolupar i escalar els resultats de les tasques associades als processos d'innovació, en el contextde Living Labs com a infraestructures de recerca i innovació. Els objectius genèrics són: Preparar els futurs responsables del desenvolupament de processos d'innovació des d'una perspectiva tècnica de qualitat. Proveir els futurs responsables dels processos d'innovació urbana amb una visió crítica sobre el paper de la ciutadadania i el potencial transformador socio-econòmic de la innovació. Proporcionar un base pràctica al marc d'aprenentatge de l'alumnat al voltant dels processos de gestió de la innovació oberta. Capacitar l'alumnat com a gestors de processos de Ciència Ciutadana.
Resum: En la asignatura "Modelos de Innovación Urbana y Ciencia Ciudadana" se desarrollará un conjunto de casos de estudio prácticos por parte de los alumnos. La asignatura se adentra y profundiza en las herramientas de innovación abierta, que serán aplicadas en los casos de estudio desarrollados en el territorio. Se trata de una asignatura con una visión práctica que estudia ejemplos reales de innovación abierta multi-actor y centrada en el ciudadano, y su conexión con la generación de conocimiento a través de la Ciencia Ciudadana. Los objetivos específicos son: Profundizar en el corpus teórico sobre innovación abierta. Desarrollar la capacidad analítica de los alumnos sobre los retos de la innovación en las ciudades y áreas rurales desde una perspectiva de sostenibilidad. Proporcionar una aproximación crítica, desde una implementación práctica, sobre los procesos de transformación de las ciudades -fundamentalmente la transformación digital- y sus consecuencias de transformación social. Desarrollar una aproximación crítica sobre el impacto de la innovación en el ciudadano, y sobre el papel del ciudadano en los procesos de innovación a través de la gestión de estos procesos. Dotar a los alumnos con el contexto de desarrollo, herramientas y experiencia para el diseño, gestión y comunicación de los resultados de los procesos de Ciencia Ciudadana. Desarrollar la capacidad de los alumnos para diseñar, desarrollar y escalar los resultados de las tareas asociadas a los procesos de innovación, en el contexto de Living Labs como infraestructuras de investigación e innovación. 1 Los objetivos genéricos son: Preparar a los futuros responsables deldesarrollo de procesos de innovación desde una perspectiva técnica de calidad. Proveer a los futuros responsables de los procesos de innovación urbana con una visión crítica sobre el papel del ciudadano y el potencial transformador socio-económico de la innovación. Proporcionar un base práctica el marco del aprendizaje de los alumnos en torno a los procesos de gestión de la innovación.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles [2503743]
Pla d'estudis: Grau en Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles [1395]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
5 p, 109.0 KB

Anglès
5 p, 107.5 KB

Castellà
6 p, 109.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2020-07-17, darrera modificació el 2023-01-28



   Favorit i Compartir