visitante ::
identificación
|
|||||||||||||||
Buscar | Enviar | Ayuda | Servicio de Bibliotecas | Sobre el DDD | Català English Español |
Página principal > Artículos > Artículos publicados > El concepto de energía en los libros de textos : de las concepciones previas a la propuesta de un nuevo sublenguaje |
Fecha: | 1994 |
Resumen: | In this work are studied the already existing interpretations and conceptions on the concept of energy and other allied concepts in Basic Physics textbooks commonly used in the initial courses at university and in courses prior to university level (Basic School) being given in Venezuela. In this study we have used techniques of analysis of content and have made a historic analysis to round up the conclusions of the work. It becomes necessary to build a new language, simple but internally coherent, and within the current scientific paradigms. In this work we start the discussion of this new language within the area of energy and related concepts. |
Derechos: | Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Lengua: | Castellà |
Documento: | Article ; recerca ; Versió publicada |
Materia: | Llibres de text ; Concepció mecanicista de l'energia ; Anàlisi de contingut ; Concepte d'energia i calor ; Llei de la termodinàmica ; Processos d'intercanvi d'energia tèrmica ; Teoria del calòric ; "Vis Viva" i l'energia cinètica ; Experiments de Rumford ; James Prescot Joule ; Calor radiant ; Herman Von Helmholtz ; Conservació de l'energia |
Publicado en: | Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 3 (1994) p. 369-380, ISSN 2174-6486 |
12 p, 588.4 KB |