Paleografia [100374]
Iglesias-Fonseca, J. Antoni
Alturo i Perucho, Jesús 1954-
Torras Cortina, Miquel
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Títol variant: Palaeography
Títol variant: Paleografía
Data: 2020-21
Resum: La Paleografia, tot i ser una disciplina autònoma, constitueix una eina fonamental per a tots els estudis de Filologia i d'Història, atès que dóna les bases per a la correcta interpretació de les fonts escrites de qualsevol època. Per tant, l'objectiu de l'assignatura és de capacitar als estudiants per a la lectura i interpretació de tot tipus de documents escrits, còdexs, diplomes i inscripcions en alfabet llatí, dins d'un arc cronològic que va des de l'antiguitat fins als nostres dies. Les classes tindran un caràcter eminentment pràctic. Prèviament, però, es donaran les nocions teòriques bàsiques necessàries per a la lectura tècnica i edició crítica dels textos, així com per a la comprensió de l'evolució de l'escriptura llatina. Es tindrà en compte la possibilitat d'orientar l'assignatura cap a un període cronològic determinat en funció de l'especialitat i homogeneïtat dels grups.
Resum: La Paleografía, a pesar de ser una disciplina autónoma, constituye una herramienta fundamental para todos los estudios de Filología y de Historia, dado que da las bases para la correcta interpretación de las fuentes escritas de cualquiera. época. Por tanto, el objetivo de la asignatura es capacitar a los estudiantes para la lectura e interpretación de todo tipo de documentos escritos, códices, diplomas e inscripciones en alfabeto latino, dentro de un arco cronológico que va desde la antigüedad hasta nuestros días. Las clases tendrán un carácter eminentemente práctico. Previamente, sin embargo, se darán las nociones teóricas básicas necesarias para la lectura técnica y edición crítica de los textos, así como para la comprensión de la evolución de la escritura latina. Se tendrá en cuenta la posibilidad de orientar la asignatura hacia un período cronológico determinado en función de la especialidad y homogeneidad de los grupos.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Història [2500501] ; Estudis Clàssics [2500243]
Pla d'estudis: Grau en Història [803] ; Grau en Estudis Clàssics [804] ; Grau en Arqueologia [811]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
4 p, 106.4 KB

Anglès
4 p, 105.1 KB

Castellà
4 p, 106.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2020-07-24, darrera modificació el 2023-05-31



   Favorit i Compartir