Pràctica Clínica Assistencial II [104071]
Molinuevo Alonso, Beatriz
Azagra Ledesma, Rafael
Mundet Tuduri, Javier
Flor Escriche, Xavier
Grau Majo, Inmaculada
López López, Maria Isabel
Altaba Barceló, Ana María
Lopez Exposito, Francisco
Gonzalez Saavedra, Maria Isabel
Oromendia Rodriguez, Pablo
Juncosa Font, Sebastián
Güell Parnau, Sílvia
Mengual Martinez, Lucas
Bosch Fontcuberta, Jose Maria
Llussa Arboix, Judit
Wilke Trinxant, Maria Asuncion
Llauger Rossello, Maria Antonia
Llovet Lombarte, Jose Miguel
Bare Mañas, Montserrat
Mulero Collantes, Miriam
Gayarre Aguado, Raquel
Ivanova, Anastasia
Mas Casals, Ariadna
Cirera Perich, Miquel
Rodríguez Mas, Montserrat
Rebollar Gil, Mónica
Lacasta Tintorer, David
Pardo Cladellas, Yolanda
Cánovas Zaldúa, Yoseba
Vega Moreno, Daniel
Garaicoechea Iturriria, Ana Isabel
Cos Claramunt, F. Xavier
Piquer Farres, Nuria
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina

Títol variant: Clinical Care Practice II
Títol variant: Práctica Clínica Asistencial II
Data: 2020-21
Resum: L'assignatura Pràctica Clínica Assistencial II s'imparteix a segon curs del Grau de Medicina i forma part de la Matèria Pràctica Clínica amb l'objectiu d'apropar a l'alumnat a la pràctica clínica des del primer any de carrera. L'experiència viscuda a l'assignatura Pràctica Clínica Assistencial I ha permès a l'alumnat conèixer el funcionament d'un Centre d'Atenció Primària i tenir un primer contacte amb pacients. Atès que l'exercici de la Medicina es basa en una relació interpersonal, amb l'assignatura Pràctica Clínica Assistencial II es pretén que l'alumnat comenci a copsar la importància de les conductes, els estats psicològics, les creences, les expectatives, els desitjos i les actituds de les persones en els seus processos de salut-malaltia, així com de la rellevància de les habilitats comunicatives del personal sanitari en la relació amb pacients i familiars. De manera més específica, l'assignatura Pràctica Clínica Assistencial II té com a objectius: 1) millorar la integració dels elements de la comunicació verbal i no verbal per a la comprensió de l'activitat assistencial; 2) aprofundir en l'atenció centrada en el pacient i l'aplicació del model biopsicosocial; i 3) conèixer i facilitar els ressorts de la motivació dels pacients pel canvi de conductes mitjançant el model de l'entrevista motivacional. L'assoliment de les competències de l'assignatura permetrà a l'alumnat començar la seva formació en habilitats interpersonals i comunicatives que es relacionen amb l'obtenció de major informació i més acurada, la millora del nivell de satisfacció de pacients i de professionals sanitaris, un major nivell de precisió diagnòstica, el dissenyd'un pla terapèutic adaptat a les característiques dels/de les pacients i una major probabilitat de compliment terapèutic entre altres. Les competències apreses a l'assignatura Pràctica Clínica Assistencial II serveixen de base per la formació en 2 Les competències apreses a l'assignatura Pràctica Clínica Assistencial II serveixen de base per la formació en entrevista clínica que l'alumnat realitza a l'assignatura Pràctica Clínica Assistencial III i per la resta d'assignatures de la Matèria Pràctica Clínica.
Resum: La asignatura de Práctica Clínica Asistencial II se imparte en el segundo curso del grado de Medicina y forma parte de la materia Práctica Clínica, con el objetivo de acercar al alumnado a la práctica clínica desde el primer año de carrera. La experiencia vivida en la asignatura Práctica Clínica Asistencial I ha permitido al alumnado conocer el funcionamiento de un centro de atención primaria y tener un primer contacto con pacientes. Dado que el ejercicio de la medicina se basa en una relación interpersonal, con la asignatura de Práctica Clínica Asistencial II se pretende que el alumnado empiece a captar la importancia de las conductas, los estados psicológicos, las creencias, las expectativas, los deseos y las actitudes de las personas en sus procesos de salud-enfermedad, así como la relevancia de las habilidades comunicativas del personal sanitario en la relación con pacientes y familiares. De manera más específica, la asignatura Práctica Clínica Asistencial II tiene como objetivos: 1) mejorar la integración de los elementos de la comunicación verbal y no verbal para la comprensión de la actividad asistencial; 2) profundizar en la atención centrada en el paciente y la aplicación del modelo biopsicosocial; y 3) conocer y facilitar los resortes de la motivación de los pacientes para el cambio de conductas mediante el modelo de la entrevista motivacional. Las competencias adquiridas en la asignatura de Práctica Clínica Asistencial II sirven de base para la formación en entrevista clínica que el alumnado realiza en la asignatura de Práctica Clínica Asistencial III y en el resto de asignaturas de la Materia.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Medicina [2502442]
Pla d'estudis: Grau de Medicina [1192]



Català
8 p, 118.2 KB

Anglès
5 p, 106.2 KB

Castellà
8 p, 118.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2020-07-24, darrera modificació el 2020-11-20



   Favorit i Compartir