Introducción de demostraciones prácticas para la enseñanza de la física en las aulas universitarias
Vázquez Dorrío, J. B.
García Parada, E.
González Fernández, P.

Fecha: 1994
Resumen: An analysis about utility, characteristics and structure of the so called «practical demonstrations» is presented in order to introduce a dynamic element in the classroom. Although in apparent contradiction with didactic modern trends that proclaim «what students are able to do by themselves, teachers should not do "practical demonstrations" should be placed in an active methodological approach as a complement in the exposition of the contents, getting some importance concerning student passivity, lack of didactic facilities and high number of students per classroom.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Castellà.
Documento: article ; recerca ; publishedVersion
Materia: Universidad de Vigo ; Professors de física ; Demostracions pràctiques ; Experiències de càtedra ; Mètode científic ; Interacció ; Classes magistrals ; Extrapolació de conceptes i teories físiques ; Pràctiques de laboratori
Publicado en: Enseñanza de las Ciencias, V. 12 n. 1 (1994) p. 63-65, ISSN 0212-4521

Adreça original: https://www.raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21333


3 p, 138.3 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Enseñanza de las ciencias
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2008-01-16, última modificación el 2018-07-14



   Favorit i Compartir