Data: |
2019 |
Descripció: |
84 p. |
Resum: |
El present treball té com a objectiu l'anàlisi de la relació entre la segregació urbana i les oportunitats educatives. A aquests efectes, s'exploren sis programes educatius que s'executen en la ciutat de Barcelona i que, darrerament, s'han implementat per pal·liar els efectes de la segregació escolar i garantir l'equitat d'oportunitats educatives. A través de vàries entrevistes semiestructurades i en profunditat, s'han analitzat els programes "Magnet", "Educació 360", "Xarxes per al canvi", "De l'equip docent a l'equip educatiu", "Baobab" i "Menja Llibres" en base a les variables de transversalitat, cooperació multinivell, participació ciutadana, relació amb altres polítiques públiques, mètode d'avaluació i model de finançament. Els resultats evidencien coincidències entre els projectes en tant que s'executen des de la transversalitat i la cooperació entre actors de divers nivell competencial, així com per disposar de sistemes d'avaluació en els que s'apliquen tècniques qualitatives i quantitatives, participen tots els seus actors i on les estratègies de valoració són definides autònomament pels propis agents implicats. En canvi, es detecten diferències entre ells sobre si s'interrelacionen amb altres polítiques públiques. Així, els programes, malgrat estar tots sis finançats per recursos públics, presenten disparitats pel que fa a la quantitat, la limitació temporal i les administracions que els sufraguen. Implicar més a la ciutadania i incrementar la interrelació d'aquests programes amb mesures ja instaurades contra la segregació residencial són alguns dels reptes pendents identificats en la gran majoria dels casos. |
Resum: |
The objective of this paper is to analyse the relationship between urban segregation and educational opportunities. For these purposes, six educational programs are being explored that are executed in the city of Barcelona and which, lately, have been implemented to alleviate the effects of school segregation and guarantee the equity of educational opportunities. Through several semi-structured and in-depth interviews, the programs "Magnet", "Educació 360", "Xarxes per al canvi", " De l'equip docent a l'equip educatiu", "Baobab" i "Menja Llibres" based on variables of transversality, multilevel cooperation, citizen participation, relationship with other public policies, method of evaluation and model of financing. The results demonstrate coincidences between the projects as they are executed from the transversality and the cooperation between actors of different levels of competence, as well as to have evaluation systems in which qualitative and quantitative techniques are applied. Its actors and where valuation strategies are defined autonomously by the agents involved themselves. In contrast, differences between them are detected if they interrelate with other public policies. Thus, the programs, despite being all six financed by public resources, present disparities about the amount, the temporary limitation and the administrations that are suffering them. Increasing the involvement of citizens and increasing the interrelation of these programs with measures already established against residential segregation are some of the pending challenges identified in most cases. |
Drets: |
Aquest material està protegit per drets d'autor i/o drets afins. Podeu utilitzar aquest material en funció del que permet la legislació de drets d'autor i drets afins d'aplicació al vostre cas. Per a d'altres usos heu d'obtenir permís del(s) titular(s) de drets. |
Llengua: |
Català |
Col·lecció: |
Institut d'Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona. Treballs de fi de màster. Màster Metròpoli |
Document: |
Treball de fi de postgrau |
Matèria: |
Política educativa |