Google Scholar: citas
Contribuições de Gaston Bachelard ao ensino de ciências
Lopes, A. R. C.

Fecha: 1993
Resumen: Starting from an analysis on Gaston Bachelard's epistemological work, a survey is made of his conceptions on the teaching-learning process in the physical sciences, with special emphasis on Chemistry, which is so frequently rejected by the students, for it is presented as a set of superposed facts devoid of rational coherence. Accomplising the criticism of continuous course of scientific history and structuring the psychoanalytical basis of the objective knowledge, Bachelard offers subsidies to the inquiries into the teacher, the student and the school roles, into teaching methods and into didatic books.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Portuguès
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicado en: Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 3 (1993) p. 324-330, ISSN 2174-6486

Adreça original: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21303
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v11-n3-lopes
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4513


7 p, 451.9 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Enseñanza de las ciencias
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2008-01-23, última modificación el 2022-02-19



   Favorit i Compartir