La Veu de Catalunya. Escaparate de la mujer en la Segunda República
Lázaro Pernias, Patrícia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
González Quesada, Alfonso (Universitat Autònoma de Barcelona)

Data: 2019
Resum: Se estudia la representación de la figura femenina a través de una revisión exhaustiva de los anuncios publicados en La Veu de Catalunya, el principal diario del catalanismo conservador, durante el período 1929-1936. Se analiza la representación de la figura femenina a partir de cuatro variables: año, sector publicitario, espacios y acciones desarrolladas por la mujer. Los resultados muestran el protagonismo social conquistado por la mujer durante la etapa republicana.
Resum: The representation of the female figure is studied through an exhaustive revision of the advertisements published in La Veu de Catalunya, the main newspaper of conservative Catalanism, during the period 1929-1936. The representation of the female figure is analysed on the basis of four variables: year, advertising sector, spaces and actions carried out by women. The results show the social protagonism conquered by women during the republican period.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Pòster de congrés
Matèria: Dones en la publicitat - Espanya ; Publicitat - Espanya - Història - 1931-1936 ; Veu de Catalunya
Publicat a: Symposium Grafica. Barcelona, : 2019



1 p, 966.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Contribucions a jornades i congressos > Pòsters

 Registre creat el 2020-11-07, darrera modificació el 2022-12-01



   Favorit i Compartir