visitante ::
identificación
|
|||||||||||||||
Buscar | Enviar | Ayuda | Servicio de Bibliotecas | Sobre el DDD | Català English Español |
Página principal > Artículos > Artículos publicados > Aprendizaje por descubrimiento : principios y aplicaciones inadecuadas |
Fecha: | 1993 |
Resumen: | This article deals with a critical analysis of the practical applications of discovery learning. To this end, the principles on which we have reconstructed that theory of learning are used, according to a constructivist foundation of cognitive activity as a conjectural activity, mediated by sociocultural orientations. This article is based on previous research by the author (Barrón 1989, 1991a, 1991b). After defining and establishing the theoretical principles, the inadequate practical applications of discovery learning are examined, derived, in some cases, from an empiricist concept of discovery, and in others, from a acientific reductionism», «individualist», or «mechanistic» concepts of leaming by discovery. |
Derechos: | Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Lengua: | Castellà |
Documento: | Article ; recerca ; Versió publicada |
Materia: | Construcció intrapsíquica ; Epistemologia postpositivista ; Procés de resolució significativa de problemes ; Comprovació d'hipòtesis ; Producció d'errors ; Aprenentatge inductiu ; Concepció empirista del descobriment ; Aprenentatge per assaig i error ; Reduccionisme "cientista" ; Concepcions mecanicistes de l'aprenentatge per descobriment |
Publicado en: | Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 1 (1993) p. 3-11, ISSN 2174-6486 |
9 p, 544.6 KB |