Google Scholar: citas
Una propuesta integral de evaluación en Ciencias
Rodríguez Barreiro, L. M. (Instituto de Bachillerato Nájera (La Rioja))
Gutiérrez Múzquiz, F. A. (Instituto de Bachillerato Mixto núm. 15 (Zaragoza))
Molledo Cea, J. (Instituto de Bachillerato Mixto de Tauste (Zaragoza))

Fecha: 1992
Resumen: In the following study, we are going to deal with evaluation problems, one of the aspects in the curriculum that has undergone less changes in the last years. In order to do so, we will analyse critically the way it is done nowadays. Next, we will enunciate a series of force-ideas to propitiate the change in this field of activity. Finally, we will show the ethnographic evaluation pattem, the one we have chosen, going deeply into the methods and techniques for datacollecting more commonly used in this kind of research. Besides, we will try to explain those pattems with examples, mostly taken from our everyday practice with BUP students.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Castellà
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Procés d'ensenyament i aprenentatge ; Avaluació inicial ; Avaluació formativa ; Avaluació sumativa ; Etnografia inductiva ; Etnografia generativa ; Etnografia constructiva ; Etnografia subjectiva ; Mètodes interactius ; Entrevista ; Fluxes de comportament ; Protocols d'anàlisi d'interaccions ; Mitjans audiovisuals ; Enquestes
Publicado en: Enseñanza de las ciencias, V. 10 n. 3 (1992) p. 254-267, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/39781
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v10-n3-rodriguez-gutierrez-muzquiz
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4624


14 p, 671.7 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Enseñanza de las ciencias
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2008-01-28, última modificación el 2022-02-19



   Favorit i Compartir