Web of Science: 0 citations, Scopus: 0 citations, Google Scholar: citations
3D display interfaces in e-commerce web applications : an exploratory study
Chistyakov, Alexey (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació)
Soto Sanfiel, María Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Igarashi, Takeo (University of Tokyo. Department of Information Engineering (Japan))
Sakamoto, Daisuke (Hokkaido University. Division of Computer Science and Information Technology (Japan))
Carrabina Bordoll, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics)

Additional title: Interfaces 3D en aplicaciones web de comercio electrónico : un estudio exploratorio
Date: 2018
Abstract: The objective of the present research is to observe to what extent the stereoscopic effect presents a solution for enhancement of user interactions in the Web context. This paper describes an experiment conducted to detect differences in perception between 2D and 3D graphical user interfaces of an e-Commerce web application. The results of the conducted user study among 39 participants indicate significantly higher performance of the 2D interface in terms of efficiency, satisfaction, and, consequently, overall usability. Therefore, for the studied sample, the stereoscopic effect had mostly negative impact on user interactions.
Abstract: El objetivo de la presente investigación es observar hasta qué punto el efecto estereoscópico es una solución para mejorar la interacción del usuario en el contexto Web. Se describe un experimento llevado a cabo para detectar diferencias de percepción entre las interfaces gráficas de usuario 2D y 3D de una aplicación web de comercio electrónico. Los resultados del estudio de usuarios, llevado a cabo con 39 participantes, indican un rendimiento significativamente más alto de la interfaz 2D en términos de eficiencia, satisfacción y, en consecuencia, facilidad de uso general. Por lo tanto, para la muestra estudiada, el efecto estereoscópico tuvo un impacto mayormente negativo en las interacciones del usuario.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: 3D displays ; Usability ; Human-computer interaction ; Stereoscopic effect ; E-commerce ; Web ; Web applications ; Pantallas 3D ; Usabilidad ; Interacción persona-ordenador ; Efecto estereoscópico ; Comercio electrónico ; Aplicaciones web
Published in: El Profesional de la información, Vol. 27, Num. 5 (Septiembre-Octubre 2018) , p. 1116-1127, ISSN 1699-2407

Publicat a: http://www.profesionaldelainformacion.com
DOI: 10.3145/epi.2018.sep.15


13 p, 5.9 MB

The record appears in these collections:
Research literature > UAB research groups literature > Research Centres and Groups (research output) > Social and Legal Sciences > GRISS (Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi / Grupo de Investigación en Imagen, Sonido y Síntesis)
Articles > Research articles
Articles > Published articles

 Record created 2020-12-03, last modified 2023-07-21



   Favorit i Compartir