El aprendizaje desde la instrucción : la evolución de las estrategias personales en tareas de proporcionalidad numérica
Llinares, Salvador (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias)
Sánchez García, V. (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias)

Date: 1992
Abstract: This study examines the personal strategies evolution used by students in numerical proportionality task solving during instruction. The analysis of a sequence of video/audiotaped lessons allowed the observation of the process of cognitive construction by students in the classroom. The «local» effectiveness of intuitive strategies is considered a phase in the construction of more general strategies.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Subject: Processos instructius ; Investigació didàctica ; Procés cognitiu ; Isomorfisme aditiu ; Estudiants de 7è d'EGB ; Autonomia en l'aprenentatge
Published in: Enseñanza de las Ciencias, V. 10 n. 1 (1992) p. 37-48, ISSN 0212-4521

Adreça original: https://www.raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/39886


12 p, 491.2 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles

 Record created 2008-02-01, last modified 2018-07-14



   Favorit i Compartir