La generación autónoma de "conflictos cognoscitivos" para favorecer cambios de paradigmas en el aprendizaje de la física
Colombo de Cudmani, Leonor (Universidad Nacional de Tucumán. Instituto de Física)
Salinas de Sandoval, Julia (Universidad Nacional de Tucumán. Instituto de Física)
Fecha: |
1991 |
Resumen: |
Researches agree to show that students have their owli conceptual, not instructional schemata, that they use to interpret reality. The learning of Physics would then consist sf producing conceptual changes from spontaneous to scientific paradigms. In this work it is outstanding that the learning will be significant not only when such a change is achieved, but fundamentally when it develops in the students strategies and skills that allow them modify the interpretative schemata in un autonomous way whenever the situation requires so. Starting from these ideas we dig into the characteristics of a learning mode significant and operative autonomous and self-generated, and we propose didactic strategies that could favour autonomy in learning. |
Derechos: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Lengua: |
Castellà |
Documento: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Materia: |
Aprenentatge significatiu autònom ;
Teoria piagetiana ;
Hipòtesis ;
Aprenentatge de la física |
Publicado en: |
Enseñanza de las ciencias, V. 9 n. 3 (1991) p. 237-242, ISSN 2174-6486 |
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/39897
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v9-n3-colombo-salinas
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4724
El registro aparece en las colecciones:
Artículos >
Artículos publicados >
Enseñanza de las cienciasArtículos >
Artículos de investigación
Registro creado el 2008-02-04, última modificación el 2024-08-30