Història, memòria i ensenyament de la història : conceptes, debats i perspectives
Pagès, Joan (Pagès Blanch)
(Universitat Autònoma de Barcelona)
González, M. Paula
Publicació: |
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona 2009 |
Resum: |
Les paraules de Didier Guivarc'h són un bon punt de partida per a la nostra reflexió. Quan «la memòria» ha adquirit una centralitat especial, creiem pertinent interrogarse i debatre sobre el seu sentit en el món escolar. Coincidim amb aquest autor que el plantejament d'aquests interrogants significa abordar un debat més polític que tècnic i implica arriscar-se a suggerir pistes que poden ser contradites. Assumint aquest risc, presentem aquí algunes definicions, debats i perspectives sobre la història i la memòria, no amb la finalitat de sintetitzar-les, sinó amb l'afany d'entreobrir una porta per al seu apropament des del camp que ens ocupa: el de l'ensenyament de la història i de les ciències socials. |
Drets: |
Tots els drets reservats. |
Llengua: |
Català |
Col·lecció: |
Documents (Universitat Autònoma de Barcelona) |
Document: |
Capítol de llibre |
Publicat a: |
Història, memòria i ensenyament de la història : perspectives europees i llatinoamericanes, 2009, p. 11-32, ISBN 9788449025990 |
Podeu consultar el llibre complet a: https://ddd.uab.cat/record/197109
El registre apareix a les col·leccions:
Llibres i col·leccions >
Capítols de llibres
Registre creat el 2021-05-11, darrera modificació el 2023-02-03