Història, memòria i ensenyament de la història : conceptes, debats i perspectives
Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona)
González, M. Paula

Publicació: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona 2009
Resum: Les paraules de Didier Guivarc'h són un bon punt de partida per a la nostra reflexió. Quan «la memòria» ha adquirit una centralitat especial, creiem pertinent interrogarse i debatre sobre el seu sentit en el món escolar. Coincidim amb aquest autor que el plantejament d'aquests interrogants significa abordar un debat més polític que tècnic i implica arriscar-se a suggerir pistes que poden ser contradites. Assumint aquest risc, presentem aquí algunes definicions, debats i perspectives sobre la història i la memòria, no amb la finalitat de sintetitzar-les, sinó amb l'afany d'entreobrir una porta per al seu apropament des del camp que ens ocupa: el de l'ensenyament de la història i de les ciències socials.
Drets: Tots els drets reservats.
Llengua: Català
Col·lecció: Documents (Universitat Autònoma de Barcelona)
Document: Capítol de llibre
Publicat a: Història, memòria i ensenyament de la història : perspectives europees i llatinoamericanes, 2009, p. 11-32, ISBN 9788449025990

Podeu consultar el llibre complet a: https://ddd.uab.cat/record/197109


22 p, 218.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Llibres i col·leccions > Capítols de llibres

 Registre creat el 2021-05-11, darrera modificació el 2023-02-03



   Favorit i Compartir