dir.
| Data: |
2019 |
| Resum: |
El present treball es centra en la identificació de factors relacionats amb la permanència estudiantil. Va ser portat a terme a la Institució d'Educació Superior Politècnic Internacional (Bogotà, Colòmbia). Sota un plantejament metodològic descriptiu es van recol·lectar dades amb la utilització de qüestionaris ad hoc, amb una mostra de 1487 estudiants, a més d'entrevistes a directius, docents, estudiants i un grup focal. Els resultats evidencien la importància de les variables qualitat i perfil del programa ofert, pel que fa a retenció de l'estudiant. S'observa la influència de factors motivacionals i de satisfacció personal sobre la persistència de l'estudiant dins del programa. Les variables retenció i persistència són caracteritzades dins del present estudi com a processos independents, susceptibles d'estudi, que interactuen i incideixen directament en la permanència en l'Educació Superior. |
| Resum: |
El presente trabajo se centra en la identificación de factores relacionados con la permanencia estudiantil. Fue llevado a cabo en la Institución de Educación Superior Politécnico Internacional (Bogotá, Colombia). Bajo un planteamiento metodológico descriptivo se recolectaron datos con la utilización de cuestionarios ad-hoc, con una muestra de 1487 estudiantes, además de entrevistas a directivos, docentes, estudiantes y un grupo focal. Los resultados evidencian la importancia de las variables calidad y perfil del programa ofertado, en lo relacionado con retención del estudiante. Se observa la influencia de factores motivacionales y de satisfacción personal sobre la persistencia del estudiante dentro del programa. Las variables retención y persistencia son caracterizadas dentro del presente estudio como procesos independientes, susceptibles de estudio, que interactúan e inciden directamente en la permanencia en la Educación Superior. |
| Resum: |
This paper is focused on the identification of factors related to students' retention. This study was undertaken at a private Higher Education Institution called Politecnico Internacional (Bogota, Colombia). Under a descriptive methodological approach data were collected with the use of ad-hoc questionnaires, with a simple of 1487 students, as well as interviews with managers, teachers, students and a focus group. In relation to the student's retention, results indicate the importance of variables such as quality and profile of the academic program offered. It is also observed the influence of motivational factors and the personal satisfaction in reference to the students' persistence within the academic program. These two variables, retention and persistence, are characterized in this paper as independent processes, susceptible to study, which interact and have a direct impact on retention in Higher Education. |
| Drets: |
Aquest material està protegit per drets d'autor i/o drets afins. Podeu utilitzar aquest material en funció del que permet la legislació de drets d'autor i drets afins d'aplicació al vostre cas. Per a d'altres usos heu d'obtenir permís del(s) titular(s) de drets.  |
| Llengua: |
Castellà |
| Col·lecció: |
Departament de Pedagogia Aplicada |
| Document: |
Tesi doctoral ; Text ; Versió publicada |
| Matèria: |
Abandó dels estudis ;
Retenció ;
Educació superior ;
Abandono escolar ;
Dropout ;
Retención ;
Retention ;
Educación superior ;
Higher educaction ;
Ciències Socials |
| ISBN: |
9788449093852 |