Effectivity of Kahoot! in EFL Classes : a quantitative study
Horga, Adeline
Dooly Owenby, Melinda, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Data: 2021
Descripció: 42 pag.
Resum: This study aims to find quantitative evidence on the effect of the "gamified" quiz app Kahoot! especially when given for homework, in the context of English as a Foreign Language classes, especially when used for homework. The data collected in this research paper took place within the internship period of the Official Master's Degree in Teaching in Secondary Schools offered by the Universitat Autònoma de Barcelona. Said internship and data collection were carried out in a secondary school in Sant Boi de Llobregat, Barcelona. The study suggests that students can indeed benefit from doing Kahoot! homework tasks, as they revise language content in an interactive and more pleasant way, which they hardly perceive as homework. However, there is a difference in results between high and low performing students and their perception of their learning process aso differs from what the result data shows. The findings can provide teachers with quantitative data in order for them to make informed decisions regarding the design of student interaction and use of this type of tools.
Resum: Este estudio tiene como objetivo encontrar evidencia cuantitativa sobre el efecto de la aplicación "gamificada" Kahoot!, especialmente cuando se trata de hacerlo de deberes, dentro del contexto de las clases de inglés como lengua extranjera. Los datos recogidos en este trabajo de investigación han tenido lugar dentro del periodo de prácticas del Máster Oficial de Formación del Profesorado impartido por la Universitat Autònoma de Barcelona. Dichas prácticas y recogida de datos se realizaron en un instituto de secundaria de Sant Boi de Llobregat (Barcelona). El estudio sugiere que los estudiantes pueden beneficiarse de hacer un Kahoot! de deberes, ya que revisan el temario de una manera interactiva y más agradable, y además, la actividad apenas se percibe como una tarea. Sin embargo, existe una diferencia entre los estudiantes de alto y bajo rendimiento y su percepción del proceso de aprendizaje puede ser muy diferente de lo que muestran los datos. Los hallazgos están destinados a proporcionar al profesorado datos cuantitativos para poder tomar decisiones informadas en cuanto a la interacción de los alumnos y el uso de este tipo de herramientas.
Resum: Aquest estudi té com a objectiu trobar evidència quantitativa sobre l'efecte de l'aplicació "gamificada" Kahoot!, especialment quan es tracta de fer-ho de deures, dins del context de les classes d'anglès com a llengua estrangera. Les dades recollides en aquest treball de recerca han tingut lloc dins del període de pràctiques del Màster Oficial de Formació del Professorat impartit per la Universitat Autònoma de Barcelona. Aquestes pràctiques i recollida de dades es van realitzar en un institut de secundària de Sant Boi de Llobregat (Barcelona). L'estudi suggereix que els estudiants poden beneficiar-se de fer un Kahoot! de deures, ja que revisen el temari d'una manera interactiva i més agradable, i a més, l'activitat a penes es percep com una tasca. No obstant això, existeix una diferència entre els estudiants d'alt i baix rendiment i la seva percepció del procés d'aprenentatge pot ser molt diferent del que mostren les dades. Les troballes estan destinades a proporcionar al professorat dades quantitatives per a poder prendre decisions informades quant a la interacció dels alumnes i l'ús d'aquesta mena d'eines.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Titulació: Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [4310486] ; Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [4314496]
Pla d'estudis: Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [939] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [942]
Document: Treball de fi de postgrau
Matèria: EFL ; "Gamification" ; Mid-term recall ; Learning process ; E-competence ; Acquisition ; Teaching unit ; Inglés como lengua extranjera ; "Gamificación" ; Memoria a plazo medio ; Proceso de aprendizaje ; E-competencia ; Adquisición ; Unidad didáctica ; Anglès com a llengua estrangera ; "Gamificació" ; Memòria a termini mitjà ; Procés d'aprenentatge ; E-competència ; Adquisició ; Unitat didàctica



42 p, 3.2 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Filosofia i Lletres. TFM

 Registre creat el 2021-07-01, darrera modificació el 2022-11-23



   Favorit i Compartir