Les classes socials i l'estratificació [101142]
Mora Malo, Enrico
Petroff, Alisa
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia

Títol variant: Social Class and Stratification
Títol variant: Las clases sociales y la estratificación
Data: 2021-22
Resum: 1. Formar a l'alumnat del grau de Sociologia en l'anàlisi de l'estructura social segons les relacions de classes i de l'estratificació social sense biaix de gènere: a. Identificar les implicacions dels principals debats sociològics sobre l'estructura social, estratificació i desigualtat social (que inclou la de sexe i gènere). b. Identificar els biaixos de gènere en l'anàlisi de classe i de l'estratificació social. c. Analitzar empíricament l'estructura de classes i l'estratificació social, sense biaix de gènere, d'un determinat territori d'Espanya i Catalunya. d. Construir un objecte d'estudi tenint en compte la perspectiva de gènere e. Descriure la pluridimensionalitat de l'estructura social, identificant, com a mínim, les relacions entre classe social i gènere. f. Emetre judicis fonamentats teòrica i empíricament, no sexistes i no classistes que orientin l'acció política d'una organització / institució / entitat. 1 2. Comprendre els conceptes d'estructura social, estratificació social i de desigualtat social i les seves múltiples relacions. 3. Contextualitzar històricament les desigualtats socials de classe i d'estrat. 4. Comprendre els diferents models d'anàlisi de les classes socials. 5. Comprendre els diferents models d'anàlisi de l'estratificació social. 6. Comprendre els mecanismes que expliquen la mobilitat i immobilitat social. 7. Aplicar alguns dels models d'anàlisi de les classes socials i de l'estratificació social als casos d'Espanya i Catalunya, i elaborar l'informe corresponent. 8. Comprendre les principals interrelacions entre les desigualtats de classe i d'estrat social i la desigualtat de sexe i de gènere. 9. Fomentar la perspectiva de gènere i les pràctiques d'aprenentatge no sexistes ni de gènere: a. Fomentar la participació de l'alumnat a les exposicions orals i els debats. b. Fomentar la utilització de llenguatge inclusiu. c. Fomentar pràctiques d'aprenentatge cooperatives de treball en equip no sexistes ni de gènere en aula. d. Escoltar a l'altra/e* en situació de debat o quan es fan preguntes a l'aula. e. Incentivar un debat crític, constructiu i basat en el respecte mutu entre l'alumnat.
Resum: 1. To train the students of the Sociology Major degree in the analysis of the social structure according to class relations and social stratification without gender bias: 1. To identify the implications of the main sociological debates on social structure, stratification and social inequality (which includes sex and gender) 2. To identify gender biases in class analysis and social stratification. 3. To analyze empirically the class structure and social stratification of a particular territory of Spain and Catalonia, without gender bias. 4. To define and create a research topic considering the gender perspective 5. To describe the multidimensionality of the social structure, identifying, at least, the relationships between social class and gender. 6. To issue judgments that are theoretically and empirically based, non-sexist and non-class biased, aiming to guide the political action of an organization / institution / entity. 2. To understand the concepts of social structure, social stratification and social inequality and their multiple relationships. 3. To contextualize historically the social inequalities of class and social stratum. 4. To understand the different models of social classes analysis. 5. To understand the different models of social stratification analysis. 6. To understand the mechanisms that explain social mobility and immobility. 1 6. To understand the mechanisms that explain social mobility and immobility. 7. To apply some of the analysis models of social classes and social stratification to the cases of Spain and Catalonia, and to prepare the corresponding report. 8. To understand the main interrelationships between inequalities based on class and social status and the gender based inequalities. 9. To promote a gender perspective and non-sexist and gender-neutral learning practices: 1. To encourage the participation of the students in oral presentations and debates. 2. To encourage the use of inclusive language. 3. To encourage non-sexist and gender-neutral teamwork cooperative learning practices in the classroom. 4. To listen to the other in a debate situation or when questions are asked in the classroom. 5. To encourage a critical and constructive debate based on mutual respect between the students.
Resum: 1. Formar al alumnado del grado de Sociología en el análisis de la estructura social según las relaciones de clases y de la estratificación social sin sesgo de género: 1. Identificar las implicaciones de los principales debates sociológicos sobre la estructura social, estratificación y desigualdad social (que incluye la de sexo y género). 2. Identificar los sesgos de género en el análisis de clase y de la estratificación social. 3. Analizar empíricamente la estructura de clases y la estratificación social, sin sesgo de género, de un determinado territorio de España y Cataluña. 4. Construir un objeto de estudio teniendo en cuenta la perspectiva de género 5. Describir la pluridimensionalidad de la estructura social, identificando, como mínimo, las relaciones entre clase social y género. 6. Emitir juicios fundamentados teórica y empíricamente, no sexistas y no clasistas que orienten la acción política de una organización/institución/entidad. 2. Comprender los conceptos de estructura social, estratificación social y de desigualdad social y sus múltiples relaciones. 3. Contextualizar históricamente las desigualdades sociales de clase y de estrato. 4. Comprender los distintos modelos de análisis de las clases sociales. 5. Comprender los distintos modelos de análisis de la estratificación social. 6. Comprender los mecanismos que explican la movilidad e inmovilidad social. 7. Aplicar algunos de los modelos de análisis de las clases sociales y de la estratificación social a los casos de España y Cataluña, y elaborar el informe correspondiente. 8. Comprender las principales interrelaciones entre las desigualdades por razón de clase y de estrato social y la desigualdad por razón de género. 9. Fomentar la perspectiva de género y prácticas de aprendizaje no sexistas ni de género: 1 9. Fomentar la perspectiva de género y prácticas de aprendizaje no sexistas ni de género: 1. Fomentar la participación de alumnas/os/es* en las exposiciones orales y los debates. 2. Fomentar la utilización del lenguaje inclusivo. 3. Fomentar prácticas de aprendizaje cooperativas de trabajo en equipo no sexistas ni de género en aula. 4. Escuchar al otro/a/e* en situación de debate o cuando se hacen preguntas en aula. 5. Incentivar un debate crítico, constructivo y basado en el respeto mutuo entre los y las alumnos/as.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Sociologia [2500262]
Pla d'estudis: Grau en Estadística Aplicada i Grau en Sociologia [1282] ; Grau en Sociologia [1361] ; Grau en Ciència Política i Gestió Pública i Grau en Sociologia [1402] ; Grau en Estadística Aplicada i Grau en Sociologia [1440] ; Grau en Sociologia [819]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 108.1 KB

Anglès
5 p, 106.5 KB

Castellà
5 p, 106.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2021-07-02, darrera modificació el 2023-01-22



   Favorit i Compartir