Psicologia Evolutiva I [102575]
Peralta Serrano, Alicia
Secanilla Campo, Esther Maria
Padrós Castells, Marta
Figueroa González, Mario
Cirera Amores, Maria Carme
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Títol variant: Developmental Psychology I
Títol variant: Psicología Evolutiva I
Data: 2021-22
Resum: El programa de Psicologia Evolutiva I aporta una introducció clara i simplificada de diferents interpretacions dels canvis i transformacions psicològiques que ocorren en les persones durant la seva vida. L'objectiu principal de l'assignatura és el de proporcionar uns coneixements teòrics i pràctics sobre alguns dels principals processos de l'evolució humana: la capacitat d'adaptació a l'entorn des del naixement; l'origen i el desenvolupament de la comunicació i de la parla, i les formes intel·ligents amb les quals l'individu organitza el món que l'envolta per a comprendre'l. Tot i que l'emmarcament conceptual i metodològic contempla les diferents etapes de la vida humana, es pren l'estudi dels canvis evolutius des de la concepció fins a l'adolescència com el període de temps privilegiat per descriure i explicar el desenvolupament i valorar la importància de l'educació i de la intervenció en les diferents etapes del cicle vital. D'acord amb aquest enfocament, els objectius formatius de l'assignatura són: 1 D'acord amb aquest enfocament, els objectius formatius de l'assignatura són: Llegir, escriure i parlar de forma acurada sobre el desenvolupament humà. Situar les veus teòriques en el seu context: coordenada històrica, model epistemològic, productivitat empírica i aplicacions. Definir conceptes i descriure seqüències de canvi evolutiu en les primeres etapes de la vida. Saber assenyalar i comentar la problemàtica científica, que compromet l'estudi del desenvolupament psicològic i els avanços de les investigacions a l'àmbit evolutiu per superar les dificultats conceptuals,metodològiques i d'orde socio-econòmic i polític. Assolir la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes destacats d'índole social, científica o ètica. El contingut teòric i pràctic de l'assignatura tindrà continuïtat en l'assignatura Psicologia evolutiva II, treballant així totes les etapes del cicle vital del desenvolupament humà. A cadascuna de les assignatures, per apropar-nos a l'estudi del desenvolupament humà, es treballarà una tècnica metodològica diferent: l'observació a l'assignatura Psicologia evolutiva I i, l'elaboració d'entrevistes a Psicologia evolutiva II.
Resum: The Developmental Psychology programme provides a clear and simplified introduction to distinct interpretations of the changes and psychological transformations that occur in people during their life. The principal objective of the subject is to provide theoretical and practical knowledge about some of the main processes of human evolution: the ability to adapt to the environment from birth; the origin and development of communication and speech, and the intelligent forms with which individuals organise the world that surrounds them in order to understand it. Although the conceptual and methodological framing contemplates the distinct stages of human life, the study of evolutionary changes from conception to adolescence is taken as the privileged period of time to describe and explain the development and value the importance of education and intervention in these distinct stages. In accordance with this approach, the training objectives of the subject are: 1 • To read, write and speak carefully about human development. • To place theoretical voices in their context: historical coordinates, epistemological models, empirical productivity and applications. • To define concepts and to describe the sequences of evolutionary change in the early stages of life. • To know how to indicate and comment on scientific problems, which comprises the study of psychological development, and to have an understanding of the efforts of evolutionary researchers to overcome conceptual, methodological and socio-economic and political difficulties. To have the ability to collect and interpret relevant data (usually within their study area) to make judgments that include a reflection on outstanding issues of a social, scientific or ethical nature. The theoretical and practical content of this subject will be continued in Developmental Psychology II, thus covering all stages of development. In each of the subjects, we will work on a different technique to approach development. In Developmental Psychology this will be approached through observation and in the course of Developmental PsychologyII this will be done through drawing up and carrying out interviews.
Resum: El programa de Psicología Evolutiva I aporta una introducción clara y simplificada de diferentes interpretacione s de los cambios y transformaciones psicológicas que ocurren en las personas a lo largo de su vida. El objetivo principal de la asignatura es el de proporcionar unos conocimientos teóricos y prácticos sobre algunos de los principales procesos de la evolución humana: la capacidad de adaptación al entorno des de el nacimiento; el origen y el desarrollo de la comunicación y del habla y; las formas inteligentes con las cuales los individuos organizan el mundo que les rodea para comprenderlo. Aunque el enmarque conceptual y metodológico contempla las diferentes etapas de la vida humana, se toma el estudio de los cambios evolutivos desde la concepción hasta la adolescencia como el período de tiempo privilegiado para describir y explicar el desarrollo y valorar la importancia de la educación y de la intervención 1 privilegiado para describir y explicar el desarrollo y valorar la importancia de la educación y de la intervención en las diferentes etapas del ciclo vital. De acuerdo con este enfoque, los objetivos formativos de la asignatura son: Leer, escribir y hablar de forma pertinente sobre el desarrollo humano. Situar las voces teóricas en su contexto: coordenada histórica, modelo epistemológico, productividad empírica y aplicaciones. Definir conceptos y describir secuencias de cambio evolutivo en las primeras etapas de la vida. Saber señalar y comentar la problemática científica, que compromete el estudio del desarrollo psicológico, y los avances de la investigación en el ámbito evolutivo para superar las dificultades conceptuales, metodológicas y de orden socioeconómico y político. Tener la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas destacados de índole social, científica o ética. El contenido teórico y práctico de la asignatura tendrá continuidad en la asignatura Psicología evolutiva II, trabajando así todas las etapas del desarrollo. En cada una de las asignaturas, para aproximarnos al desarrollo humano, se trabajará una técnica metodológica diferente: la observación en la asignatura Psicología evolutiva I, y la elaboración de entrevistas en Psicología evolutiva II.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Psicologia [2502443]
Pla d'estudis: Grau en Psicologia [1485] ; Grau en Psicologia [954]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
7 p, 115.1 KB

Anglès
7 p, 112.8 KB

Castellà
7 p, 116.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2021-07-02, darrera modificació el 2023-06-26



   Favorit i Compartir