Concepciones sobre algunas especies animales : ejemplificaciones del razonamiento por categorías. Dificultades de aprendizaje asociadas
Mateos Jiménez, A.

Fecha: 1998
Resumen: In this paper we have studied the student's and the teacher's misconceptions and attitudes about several animals. The results show that students and teachers use a reasoning that divides the animals into categories and often in double classes: bad animalsJgood animals, strong animalsJweak animals, carnivores/herbivores, and others. We analyze the influence of fables and children tales on these misconceptions, the epistemological component of these ideas and the possible real obstacle. The implications in order to overcome the obstacle are discussed and the strategies wich may be more effective are suggested.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Castellà.
Documento: article ; recerca ; publishedVersion
Publicado en: Enseñanza de las ciencias, V. 16 n. 1 (1998) p. 147-157, ISSN 2174-6486

Adreça original: https://www.raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/83240


11 p, 552.7 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Enseñanza de las ciencias
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2008-03-25, última modificación el 2020-03-31



   Favorit i Compartir