Sociologia de la comunicació [101137]
Cardús i Ros, Salvador 1954-
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia

Títol variant: Sociology of Communication
Títol variant: Sociología de la comunicación
Data: 2021-22
Resum: El curs de Sociologia de la Comunicació combina diversos objectiu. En el pla teòric, proposa introduir l'estudiant en les principals teories de la comunicació. En el pla de l'anàlisi de la realitat, s'estudia el paper i la lògica social dels principals mitjans de comunicació de massa i de les xarxes socials. Finalment es descriu breument les característiques de l'espai català de comunicació. Però també, en un pla pràctic, es farà el Pla de Comunicació d'una institució real. En definitiva, la introducció a les teories s'orienta a la posterior reflexió sobre la importància social dels mass media i les xarxes, i tot conflueix en una anàlisi de l'entorn més immediat, posant un èmfasi particular en el paper de la premsa, la televisió i les xarxes socials. I tot l'après es posa al servei d'un treball pràctic de gestió comunicativa.
Resum: The course of Sociology of Communication combines several objectives. In the theoretical level, it is proposed to introduce the student into the main theories of communication. In the analysis of reality, the role and the social logic of the main mass communication media and social networks. Finally a brief description of the characteristics of the Catalan communication space are studied. But also, in the applied plan, you will learn to do -and will do- a Communication Plan for a real institution. In short, the introduction to the theories is oriented towards a later reflection on the social importance of the mass media and the networks, and everything comes together in an analysis of the immediate environment, placing a particular emphasis on the role of the press, television and social networks.
Resum: El curso de Sociología de la Comunicación resulta de una combinación de objetivos diversos convergentes. En el plano teòrico, se propone introducir al estudiante en las principales teorías de la comunicación. En el plano del análisis de la realidad, se estudiará el papel y la lógica social de los principales medios de comunicación de masas, las redes sociales. Finalmente, se describirá brevemente las características del espacio catalán de comunicación. Asímismo, en el plano aplicado, se aprenderá a hacer -y se hará- un Plan de Comunicación de una institución real. En definitiva, la introducción a las teorías se orienta a la posterior reflexión sobre la importancia social de los mass media y las redes sociales, y en su conjunto, confluye en un análisis del entorno inmediato, poniendo el émfasis en el papel de la prensa, la televisión i la redes sociales.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Sociologia [2500262]
Pla d'estudis: Grau en Estadística Aplicada i Grau en Sociologia [1282] ; Grau en Sociologia [1361] ; Grau en Ciència Política i Gestió Pública i Grau en Sociologia [1402] ; Grau en Estadística Aplicada i Grau en Sociologia [1440] ; Grau en Sociologia [819]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
7 p, 118.2 KB

Anglès
7 p, 117.0 KB

Castellà
7 p, 118.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2021-07-09, darrera modificació el 2023-01-21



   Favorit i Compartir