Biologia animal i vegetal [101956]
Martos Arias, Maria Soledad
Guardiola, Moisès
Melero, Yolanda
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències

Additional title: Animal and Plant Biology
Additional title: Biología animal y vegetal
Date: 2021-22
Abstract: L'assignatura consta de tres blocs: Botànica, Fisiologia Vegetal i Zoologia. Es realitzarà una introducció a l'estudi de la diversitat morfològica i biològica dels diversos grups de plantes i animals sota una perspectiva evolutiva. En la part corresponent a la Fisiologia Vegetal s'introduirà l'estudiant al coneixement bàsic de la biologia i funcionament dels vegetals així com la seva regulació per diversos factors. De manera general es pretén que l'alumne sigui capaç de situar a cada grup vegetal i animal en els contextos sistemàtic, filogenètic i ecofisiològic. Objectius: Els objectius del mòdul de Botànica són: 1. Delimitar el concepte de vegetal (en sentit ampli) i els camps d'estudi de la Botànica. 2. Abordar l'estudi de la biodiversitat i la sistemàtica vegetal des d'una perspectiva evolutiva i discutir els mètodes de classificació. 3. Conèixer els principals processos biològics (cicles vitals, reproducció, estratègies nutricionals, 1 3. Conèixer els principals processos biològics (cicles vitals, reproducció, estratègies nutricionals, dispersió), evolutius (especiació, tendències evolutives, coevolució) i ecològics (hàbitats, adaptacions al medi) que incideixen en la biodiversitat vegetal. 4. Donar uns coneixements sobre les aplicacions dels principals grups vegetals. Els objectius del mòdul de Fisiologia Vegetal són: 1. Integrar el coneixement dels vegetals a diferents nivells organitzatius i dins l'organisme sencer. 2. Introduir les funcions vitals bàsiques dels vegetals. 3. Conèixer la regulació per factors interns i externs. Els objectius del mòdul de Zoologia són: 1. Introduir a l'alumne en els principals conceptes que delimiten els diferents nivells d'organització animal, així com els principals patrons arquitectònics dels mateixos. 2. De la mateixa manera, introduir els processos de reproducció i desenvolupament que els condicionen. 3. Obtenir una visió general dels principals grups animals, atenent a la seva diversitat morfològica. aquest objectiu quedarà delimitat en tres blocs: 1. Principals grups d'Invertebrats no-artròpodes 2. Principals grups d'Artròpodes 3. Principals grups de Cordats.
Abstract: The course has three blocks: Botany, Plant Physiology and Zoology. An introduction to the study of the morphological and biological diversity of the several groups of plants and animals will be made under an evolutionary perspective. In the corresponding part of the Plant Physiology the student will be introduced to the basic knowledge of the biology and functioning of plants as well as their regulation by several factors. In general, throughout this course, the student must acquire a vision as complete as possible of the zoological and botanical bases and of the diversity of animals, plants from an anatomical, functional, systematic and phylogenetic perspective. Objectives: Botany: 1- Concept of Plants (broadly speaking) and the fields of study of Botany. 2- To study the biodiversity and plant systematics from an evolutionary perspective and to discuss the classification methods. 3- To learn the main biological processes (life cycles, reproduction, nutritional strategies, dispersion), evolutionary (speciation, evolutionary tendencies, co-evolution) and ecological (habitats, adaptations to the environment) that affect plant biodiversity. 4- To provide some knowledge about the applications of the main plants groups. Plant Physiology: 1 Plant Physiology: 1- To integrate the knowledge of plants at different organizational levels and within the entire organism. 2- To introduce the basic vital functions of plants. 3- To know the regulation by internal and external factors. Zoology: 1- To introduce the student the main concepts that define the different levels of animal organization, as well as their main architectonic patterns. 2- Likewise, to introduce the reproductive and development processes that determine them. 3- Obtain an overview of the main animal groups, based on their morphological diversity. This objective will be divided in three blocks: 1- Main groups of non-arthropod invertebrates 2- Main groups of Arthropods 3- Main groups of Chords.
Abstract: La asignatura consta de tres bloques: Botánica, Fisiología Vegetal y Zoología. Se realizará una introducción al estudio de la diversidad morfológica y biológica de los diversos grupos de plantas y animales bajo una perspectiva evolutiva. En la parte correspondiente a la Fisiología Vegetal introducirá al estudiante al conocimiento básico de la biología y funcionamiento de los vegetales así como su regulación por varios factores. De manera general se pretende que el alumno sea capaz de situar a cada grupo vegetal y animal en los contextos sistemático, filogenético y ecofisiológico. Objetivos: Los objetivos del módulo de Botánica son: 1- Delimitar el concepto de vegetal (en sentido amplio) y los campos de estudio de la Botánica. 2- Abordar el estudio de la biodiversidad y la sistemática vegetal desde una perspectiva evolutiva y discutir los métodos de clasificación. 3- Conocer los principales procesos biológicos (ciclos vitales, reproducción, estrategias nutricionales, dispersión), evolutivos (especiación, tendencias evolutivas, coevolución) y ecológicos (hábitats, adaptaciones al medio) que inciden en la biodiversidad vegetal. 1 al medio) que inciden en la biodiversidad vegetal. 4- Dar unos conocimientos sobre las aplicaciones de los principales grupos vegetales. Los objetivos del módulo de Fisiología Vegetal son: 1- Integrar el conocimiento de los vegetales a diferentes niveles organizativos y dentro del organismo entero. 2- Introducir las funciones vitales básicas de los vegetales. 3- Conocer la regulación por factores internos y externos. Los objetivos del módulo de Zoología son: 1- Introducir al alumno en los principales conceptos que delimitan los diferentes niveles de organización animal, así como los principales patrones arquitectónicos de los mismos. 2- Del mismo modo, introducir los procesos de reproducción y desarrollo que los condicionan. 3- Obtener una visión general de los principales grupos animales, atendiendo a su diversidad morfológica. Este objetivo quedará delimitado en tres bloques: Principales grupos de Invertebrados no artrópodos Principales grupos de Artrópodos Principales grupos de Cordados.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català, anglès, castellà
Studies: Genètica [2500890]
Study plan: Grau en Genètica [833]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
7 p, 114.3 KB

Anglès
6 p, 112.1 KB

Castellà
7 p, 113.9 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Course guides

 Record created 2021-07-09, last modified 2023-02-24



   Favorit i Compartir