Models integrats de gestió: seguretat [104012]
Iglesias Lucía, Montserrat
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Prevenció i Seguretat Integral

Títol variant: Integrated Management Models: Safety
Títol variant: Modelos integrados de gestión: seguridad
Data: 2021-22
Resum: El Grau en Prevenció i Seguretat Integral és un títol oficial de la Universitat Autònoma de Barcelona, que ofereix als l'estudiant una formació multidisciplinària en la gestió coordinada de riscos, en els àmbits de la seguretat pública i privada, el medi ambient, la qualitat i la responsabilitat social corporativa. Els graduats, seran professionals capaços de donar una resposta eficient a diferents processos de presa de decisions propis del sector de la prevenció i la seguretat, com, per exemple, els relacionats amb aspectes econòmics, administratius i de gestió de recursos humans o els relacionats amb àmbits tecnològics propis del sector. L'assignatura "Models integrals de gestió: seguretat", està immersa en una àrea principal del currículum acadèmic, denominada com "Tècniques i gestió del risc" i forma part d'un conjunt de cinc assignatures que pretenen que l'alumne conegui les tècniques i els models del sistema de seguretat. Les altres quatre assignatures són: Criminologia i criminalística. Tècniques d'investigació social. Models integrals de gestió: medi ambient. Models integrals de gestió: qualitat i seguretat corporativa. Aquesta assignatura està estructurada en dues parts. Una, relacionada amb el "marc organitzacional de la gestió de la seguretat", en què s'analitza el marc teòric i organitzacional del sistema de seguretat i emergències, així com, les característiques funcions i regulació general de cadascun dels actors principals que intervenen en el sistema. L'aprenentatge i abast de les competències d'aquesta assignatura permet a l'alumne aprendre, tant les tècniques de gestió de models organitzacionals de la seguretat, com unanàlisi dels diferents marcs de cadascú. D'aquesta manera, tindrà una visió global del funcionament de sistema de seguretat i emergències i concretament: la seva missió, els seus objectius, funcions, actors que hi intervenen, recursos que disposen i problemàtica a la qual s'enfronten. Amb aquesta assignatura l'alumne serà capaç de: 1. Conèixer el marc teòric i organitzacional i on va realitzar la seva activitat professional en el camp de la seguretat integral. 1 en el camp de la seguretat integral. 2. Conèixer la forma de realització de projectes i la presa de decisions. 3. Identificar els diferents serveis i el marc de el sistema de seguretat existent a la actualitat, tant en termes de protecció de les persones, com dels béns. 4. Identificar els diferents models de gestió en els serveis de seguretat. 5. Saber el paper i les competències tant de personal remunerat que treballa en el sistema, com els voluntaris. 6. Ser capaç d'assumir reptes professionals, com executiu o tècnic, en matèria de seguretat integral. 7. Analitzar les diferents conductes que poden derivar en responsabilitats en el marc de la seguretat integral.
Resum: The Degree in Prevention and Comprehensive Security is an official degree from the Autonomous University of Barcelona, which offers students a multidisciplinary training in coordinated risk management, in the fields of public and private security, the environment, quality and corporate social responsibility. Graduates will be professionals capable of giving an efficient response to different decision-making processes typical of the prevention and security sector, such as, for example, those related to economic, administrative and human resource management aspects or those related to technological areas of the sector. The subject "Comprehensive management models: security", is embedded in a main area of the academic curriculum, called "Techniques and risk management" and is part of a set of five subjects that aim to make the student know the techniques and models of the security system. The other four subjects are: Criminology and Criminalistics. Social research techniques. Comprehensive management models: environment. Comprehensive management models: quality and corporate security. This course is structured in two parts. One, related to the "organizational framework of security management", in which the theoretical and organizational framework of the security and emergency system is analyzed, as well as the characteristics, functions and general regulation of each of the main actors that intervene in the system. The learning and scope of the competences of this subject allows the student to learn, both the techniques of managing organizational security models, as well as an analysis of the different frameworks of each one. In this way, it will have a global vision of the operation of the security and emergency system and specifically: its mission, its objectives, functions, actors involved, available resources and the problems they face. Upon passing the course, the student will be able to: 1. Know the theoretical and organizational framework and where you will carry out your professional activity in the field of comprehensive security. 2. Know the way of carrying out projects and decision making. 3. Identify the different services and the framework of the existing security system in the topicality, both in terms of protection of people and property. 4. Identify the different management models in the security services. 5. Know the role and skills of both paid staff working in the system, like volunteers. 1 system, like volunteers. 6. Be able to take on professional challenges, as an executive or technician, in terms of comprehensive security. 7. Analyze the different behaviors that can lead to responsibilities in the framework of comprehensive security.
Resum: El Grado en Prevención y Seguridad Integral es un título oficial de la Universidad Autónoma de Barcelona, que ofrece al estudiante una formación multidisciplinar en la gestión coordinada de riesgos, en los ámbitos de la seguridad pública y privada, el medio ambiente, la calidad y la responsabilidad social corporativa. Los graduados, serán profesionales capaces de dar una respuesta eficiente a diferentes procesos de toma de decisiones propios del sector de la prevención y la seguridad, como, por ejemplo, los relacionados con aspectos económicos, administrativos y de gestión de recursos humanos o los relacionados con ámbitos tecnológicos propios del sector. La asignatura "Modelos integrales de gestión: seguridad", está inmersa en un área principal del curriculum académico, denominada como "Técnicas y gestión del riesgo" y forma parte de un conjunto de cinco asignaturas que pretenden que el alumno conozca las técnicas y los modelos del sistema de seguridad. Las otras cuatro asignaturas son: Criminología y criminalística. Técnicas de investigación social. Modelos integrales de gestión: medio ambiente. Modelos integrales de gestión: calidad y seguridad corporativa. Esta asignatura está estructurada en dos partes. Una, relacionada con el "marco organizacional de la gestión de la seguridad", en la que se analiza el marco teórico y organizacional del sistema de seguridad y emergencias, así como, las características funciones y regulación general de cada uno de los actores principales que intervienen en el sistema. El aprendizaje y alcance de las competencias de esta asignatura permite al alumno aprender, tanto las técnicas de gestión de modelos organizacionales de la seguridad, como un análisis de los diferentes marcos de cada uno. De esta manera, tendrá una visión global del funcionamiento del sistema de seguridad y emergencias y concretamente: su misión, sus objetivos, funciones, actores que intervienen, recursos que disponen y problemática a la que se enfrentan. Al superar la asignatura el alumno será capaz de: 1. Conocer el marco teórico y organizacional y donde va a realizar su actividad profesional 1 1. Conocer el marco teórico y organizacional y donde va a realizar su actividad profesional en el campo de la seguridad integral. 2. Conocer la forma de realización de proyectos y la toma de decisiones. 3. Identificar los diferentes servicios y el marco del sistema de seguridad existente en la actualidad, tanto en términos de protección de las personas, como de los bienes. 4. Identificar los diferentes modelos de gestión en los servicios de seguridad. 5. Saber el papel y las competencias tanto del personal remunerado que trabaja en el sistema, como los voluntarios. 6. Ser capaz de asumir retos profesionales, como ejecutivo o técnico, en materia de seguridad integral. 7. Analizar las diferentes conductas que pueden derivar en responsabilidades en el marco de la seguridad integral.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Prevenció i Seguretat Integral [2502501]
Pla d'estudis: Grau en Prevenció i Seguretat Integral (modalitat no presencial) [1279] ; Grau en Prevenció i Seguretat Integral [1438]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
5 p, 104.0 KB

Anglès
4 p, 103.1 KB

Castellà
5 p, 104.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2021-07-16, darrera modificació el 2023-01-21



   Favorit i Compartir