Mètodes i Dissenys de Recerca Aplicats als Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge [44390]
Vives Brosa, Jaume
Mumbardó Adam, Cristina
Vila, Josep M. 1962- (Josep Maria)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Additional title: Research Methods and Designs Applied to Communication and Language Disorders
Additional title: Métodos y Diseños de Investigación Aplicados a los Trastornos de la Comunicación y del Lenguaje
Date: 2021-22
Abstract: L'objectiu d'aquest mòdul és que l'alumnat adquireixi les competències necessàries per fer recerca en l'àmbit dels trastorns de la comunicació, així com per basar la pràctica professional en l'evidència. S'aprèn a formular preguntes rellevants, a definir adequadament objectius i hipòtesis d'investigació, i a discriminar quins mètodes i dissenys d'investigació són més adequats en funció d'aquests objectius i hipòtesis. També es desenvolupen les habilitats relacionades amb la cerca, selecció, avaluació de la qualitat i síntesi de la informació rellevant per dur a terme investigacions i actuar professionalment. Per últim, l'alumnat aprèn a identificar i discutir les implicacions sanitàries, metodològiques i tècniques de la investigació, així com les seves repercussions sobre l'actuació assistencial basada en l'evidència i sobre el progrés del coneixement científic de la disciplina.
Abstract: The aim of this module is for students to acquire the competences needed to do research in the field of communication disorders, as well as to act professionally according to evidence-based practice. Students learn to formulate relevant questions, to properly define research objectives and hypotheses, and to discriminate which research methods and designs are most appropriate based on these objectives and hypotheses. Competences related to the search, selection, quality assessment and synthesis of information relevant to conducting research and acting professionally are also developed. Finally, students learn to identify and discuss the health, methodological and technical implications of research, as well as its repercussions on evidence-based care and on the progress of scientific knowledge of the discipline.
Abstract: El objetivo de este módulo es que el alumnado adquiera las competencias necesarias para hacer investigación en el ámbito de los trastornos de la comunicación, así como para basar la práctica profesional en la evidencia. Se aprende a formular preguntas relevantes, definir adecuadamente objetivos e hipótesis de investigación, y discriminar qué métodos y diseños de investigación son más adecuados en función de estos objetivos e hipótesis. También se desarrollan las habilidades relacionadas con la búsqueda, selección, evaluación de la calidad y síntesis de la información relevante para llevar a cabo investigaciones y actuar profesionalmente. Por último, el alumnado aprende a identificar y discutir las implicaciones sanitarias, metodológicas y técnicas de la investigación, así como sus repercusiones sobre la actuación asistencial basada en la evidencia y sobre el progreso del conocimiento científico de la disciplina.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català, anglès, castellà
Studies: Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge [4315497]
Study plan: Màster Universitari en Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge [1463]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
4 p, 103.5 KB

Anglès
4 p, 102.4 KB

Castellà
4 p, 102.9 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Course guides

 Record created 2021-07-23, last modified 2023-05-21



   Favorit i Compartir