Scopus: 1 citations, Google Scholar: citations
Nota del editor : Oportunidades y desafíos para la alfabetización mediática informacional
De-Santis, Andrea (Universidad Politécnica Salesiana del Ecuador)

Additional title: Editor's note : Opportunities and challenges for media and information literacy
Additional title: Nota de l'editor : Oportunitats i desafiaments per a l'alfabetització mediàtica informacional
Additional title: Note de l'éditeur : Opportunités et défis pour l'éducation aux médias informationnels
Date: 2021
Abstract: En el nuevo contexto social determinado por el desarrollo contante de las TIC, los ciudadanos ejercen su rol activo mediante dispositivos tecnológicos, y la alfabetización mediática se presenta como un agente de cambio en favor de una sociedad más crítica, democrática y participativa. En esta edición especial se presentan seis contribuciones que aportan al debate sobre los retos de la alfabetización mediática en el siglo XXI mediante el estudio de fenómenos y aspectos en los cuales el uso de las TIC y los medios digitales convergen con la necesidad de ofrecer propuestas educativas que respondan a las exigencias formativas de la ciudadanía. Los autores otorgan miradas profundas sobre cuestiones como el acceso a la educación y la tecnología, la interacción lúdica en la educación, la motivación de los educandos en su participación, y la materialización de estas reflexiones en propuestas educativas de cuarto nivel.
Abstract: En el nou context social determinat pel desenvolupament constant de les TIC, els ciutadans exerceixen el seu paper actiu mitjançant dispositius tecnològics, i l'alfabetització mediàtica es presenta com un agent de canvi en favor d'una societat més crítica, democràtica i participativa. En aquesta edició especial es presenten sis contribucions que aporten al debat sobre els reptes de l'alfabetització mediàtica al segle XXI. Estudien fenòmens i aspectes en els quals l'ús de les TIC i els mitjans digitals convergeixen amb la necessitat d'oferir propostes educatives que responguin a les exigències formatives de la ciutadania. Els autors aporten diverses mirades sobre qüestions com l'accés a l'educació i la tecnologia, la interacció lúdica en l'educació, la motivació dels educands en la seva participació, i la materialització d'aquestes reflexions en propostes educatives de quart nivell. En el nou context social determinat pel desenvolupament constant de les TIC, els ciutadans exerceixen el seu paper actiu mitjançant dispositius tecnològics, i l'alfabetització mediàtica es presenta com un agent de canvi en favor d'una societat més crítica, democràtica i participativa. En aquesta edició especial es presenten sis contribucions que aporten al debat sobre els reptes de l'alfabetització mediàtica al segle XXI. Estudien fenòmens i aspectes en els quals l'ús de les TIC i els mitjans digitals convergeixen amb la necessitat d'oferir propostes educatives que responguin a les exigències formatives de la ciutadania. Els autors aporten diverses mirades sobre qüestions com l'accés a l'educació i la tecnologia, la interacció lúdica en l'educació, la motivació dels educands en la seva participació, i la materialització d'aquestes reflexions en propostes educatives de quart nivell.
Abstract: In the new social context determined by the constant development of ICT, citizens exercise their active role through technological devices, and media literacy is presented as an agent of change in favour of a more critical, democratic and participatory society. In this special edition, six papers are presented to contribute to the discussion on the challenges of media literacy in the 21st century through the study of phenomena and aspects in which the use of ICT and digital media converge with the need to offer educational proposals that respond to the citizen's formative demands. The authors give deep insights into issues such as access to education and technology, playful interaction in education, learners' motivation in their participation, and the materialisation of these reflections into fourth level educational proposals.
Abstract: Dans le nouveau contexte social déterminé par le développement constant des TIC, les citoyens exercent leur rôle actif à travers des dispositifs technologiques, et l'éducation aux médias est présentée comme un agent de changement en faveur d'une société plus critique, démocratique et participative. Cette édition spéciale présente six contributions qui contribuent au débat sur les défis de l'éducation aux médias au XXIe siècle à travers l'étude des phénomènes et des aspects dans lesquels l'utilisation des TIC et des médias numériques converge avec la nécessité de proposer des propositions éducatives qui répondent aux besoins de formation des citoyens. Les auteurs apportent un éclairage approfondi sur des questions telles que l'accès à l'éducation et à la technologie, l'interaction ludique dans l'éducation, la motivation des étudiants dans leur participation et la matérialisation de ces réflexions dans des propositions éducatives de quatrième niveau.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Editorial ; recerca ; Versió publicada
Subject: Alfabetización mediática informacional ; Medios digitales ; Educación ; Aprendizaje digital ; Alfabetització mediàtica informacional ; Mitjans digitals ; Educació ; Aprenentatge digital ; Media literacy ; Digital media ; Education ; Digital learning ; Éducation aux médias informationnels ; Médias digitales ; Éducation ; Apprentissage digital
Published in: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 14 Núm. 3 (2021) , p. e951 (Editors' Note) , ISSN 2013-6196

Adreça original: https://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/v14-n3-desantis
DOI: 10.5565/rev/jtl3.951


6 p, 130.2 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Articles > Research articles

 Record created 2021-12-16, last modified 2022-09-21



   Favorit i Compartir