Web of Science: 0 citations, Scopus: 0 citations, Google Scholar: citations
Los públicos de las escenas musicales migrantes : contribuciones para una sociología de la recepción
Facuse Muñoz, Marisol Yazmín (Universidad de Chile)
Tham Testa, Maximiliano Andrés (Universidad de Chile)

Additional title: Els públics de les escenes musicals migrants : contribucions per a una sociologia de la recepció
Additional title: The audiences of migrant music scenes : Contributions to a sociology of reception
Date: 2022
Abstract: Este artículo presenta un análisis de los públicos de las músicas migrantes latinoamericanas en Chile en el que se examinan los procesos de recepción y apropiación de estas obras y de los mundos culturales que subyacen en ellas. Basándonos en un enfoque cualitativo, buscamos comprender cómo estos públicos se relacionan con las escenas musicales migrantes, cómo las clasifican y resignifican y cómo las integran a otras redes de prácticas culturales asociadas (artísticas, festivas, rituales). A través de una perspectiva interdisciplinaria en que convergen sociología y musicología, se analizaron 43 entrevistas realizadas a públicos de eventos musicales celebrados en diversas comunas de Santiago de Chile. Los resultados nos mostraron que existe una diversidad de modelos interpretativos a partir de los cuales estos públicos se adhieren a estos mundos musicales, donde convergen componentes afectivos, ideológicos, sensoriales y cognitivos, con un carácter múltiple de la experiencia de la recepción.
Abstract: Aquest article presenta una anàlisi dels públics de les músiques migrants llatinoamericanes a Xile en la qual s'examinen els processos de recepció i apropiació d'aquestes obres i dels mons culturals que hi ha al darrere. Basant-nos en un enfocament qualitatiu, busquem comprendre com aquests públics es relacionen amb les escenes musicals migrants, com les classifiquen i els atorguen un altre significat i com les integren en altres xarxes de pràctiques culturals associades (artístiques, festives, rituals). A través d'una perspectiva interdisciplinària en què convergeixen sociologia i musicologia, es van analitzar 43 entrevistes fetes a públics d'esdeveniments musicals celebrats en diversos veïnats de Santiago de Xile. Els resultats ens van mostrar que existeix una diversitat de models interpretatius a partir dels quals aquests públics s'adhereixen a aquests mons musicals, on convergeixen components afectius, ideològics, sensorials i cognitius, amb un caràcter múltiple de l'experiència de la recepció.
Abstract: This article presents an analysis of the audiences of Latin American migrant music in Chile, examining the processes of reception and appropriation of these works and the cultural worlds that underlie them. Based on a qualitative approach, we seek to understand how these audiences relate to migrant music scenes, how they classify and re-signify them, and how they integrate them into other networks of associated cultural practices (artistic, festive, ritual). Through an interdisciplinary perspective in which sociology and musicology converge, we analyzed 43 interviews with audiences of musical events held in various districts of Santiago de Chile. The results show that there is a diversity of interpretive models through which these audiences form attachments to these musical worlds, where affective, ideological, sensory, and cognitive components converge, showing the multiple nature of the reception experience.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Sociología de la recepción ; Migración ; Públicos de la cultura ; Sociología del arte ; Sociology of reception ; Migration ; Cultural audiences ; Sociology of art ; Sociologia de la recepció ; Migració ; Públics de la cultura ; Sociologia de l'art
Published in: Papers : revista de sociologia, Vol. 107 Núm. 1 (2022) , p. 89-119, ISSN 2013-9004

Adreça original: https://papers.uab.cat/article/view/v107-n1-facuse-tham
DOI: 10.5565/rev/papers.2902


32 p, 985.7 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Papers
Articles > Research articles

 Record created 2022-01-29, last modified 2022-02-02



   Favorit i Compartir