Google Scholar: citations,
El Pla de Departament Phi. Una empenta lingüística a la competència científica
Rotllan, Marta (INS Marta Estrada)
Muñoz, Maria 1963- (INS Marta Estrada)
Garcia, Antoni (INS Marta Estrada)
Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Rovira i Virgili. Departament de Pedagogia)
Hernández, Marisa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Domènech Casal, Jordi (Ins Marta Estrada)

Additional title: Phi Department Plan. A linguistic push for scientific competence
Additional title: El plan de Departamento Phi : un empuje lingüístico a la competencia científica
Date: 2022
Abstract: Desplegar un ensenyament competencial de les Ciències és un repte que requereix incloure de manera sostinguda components epistèmiques, cognitives i lingüístiques que impacten metodològicament en el disseny d'actuacions i activitats. Es descriu el disseny i seqüenciació, aplicació i valoracions inicials dels aspectes lingüístics d'un Pla de Departament per al treball d'aquestes components al llarg dels quatre cursos de l'ESO en un institut de secundària. El pla s'ha aplicat durant el curs 2020-2021 i se'n fa una valoració inicial.
Abstract: The development of scientific competence is a challenge that requires a sustained inclusion of epistemic, cognitive, and linguistic components that methodologically impact the design of actions and activities. The design and sequencing, application and initial assessment of the linguistic aspects of a Department Plan for the work of these components throughout the four years of ESO in a secondary school are described. The plan has been implemented during the 2020-2021 academic year and an initial assessment is presented.
Abstract: Desplegar una enseñanza competencial de las Ciencias es un reto que requiere incluir de manera sostenida componentes epistémicas, cognitivas y lingüísticas que impactan metodológicamente en el diseño de actuaciones y actividades. Se describe el diseño y secuenciación, aplicación y valoraciones iniciales de los aspectos lingüísticos de un Plan de Departamento para el trabajo de estas componentes a lo largo de los cuatro cursos de la ESO en un instituto de secundaria. El plan se ha aplicado durante el curso 2020-2021 y se hace una valoración inicial.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Competència científica ; Pla de departament ; Destreses lingüístiques ; Lèxic científic ; Gèneres discursius ; Competencia científica ; Plan del departamento ; Géneros discursivos ; Destrezas lingüísticas ; Léxico científico ; Scientific competence ; Departament plan ; Linguistic skills ; Vocabulary ; Discursive genres
Published in: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 43 (2022) , p. 21-37 (Experiències didàctiques i treballs pràctics) , ISSN 1699-6712

Adreça original: https://revistes.uab.cat/ciencies/article/view/n43-rotllan-munoz-garcia-etal
DOI: 10.5565/rev/ciencies.449


17 p, 936.4 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Ciències
Articles > Research articles

 Record created 2022-02-03, last modified 2023-10-01



   Favorit i Compartir