Scopus: 0 citations, Google Scholar: citations
Una Negación de San Pedro a la manfrediana methodus en el convento de las carmelitas descalzas de Mataró (Barcelona)
Miralpeix, Francesc (Universitat de Girona)

Additional title: Una Negació de Sant Pere a la manfrediana methodus al convent de les carmelites descalces de Mataró (Barcelona)
Additional title: A "Denial of Saint Peter" to the "manfrediana methodus" in the Discalced Carmelites of the Mataró (Barcelona)
Date: 2021
Abstract: El presente artículo trata de una de las pocas pinturas que se salvó del convento de carmelitas descalzas de la Inmaculada Concepción de Mataró (Barcelona), incendiado durante los primeros días de julio de 1936. Las concomitancias formales y compositivas existentes entre el lienzo, una Negación de san Pedro, y la obra de Bartolomeo Manfredi (1582-1622), uno de los principales seguidores de Caravaggio, sugieren una adscripción del cuadro mataronés a la manfrediana methodus, el exitoso patrón estilístico que irradió en la primera generación de caravaggisti europeos.
Abstract: Aquest article tracta d'una de les poques pintures que es va salvar del convent de carmelites descalces de la Immaculada Concepció de Mataró (Barcelona), incendiat durant els primers dies de juliol de 1936. Les concomitàncies formals i compositives existents entre el llenç, una Negació de sant Pere, i l'obra de Bartolomeo Manfredi (1582-1622), un dels principals seguidors de Caravaggio, suggereixen una adscripció del quadre mataroní a la manfrediana methodus, el reeixit patró estilístic que va irradiar en la primera generació de caravaggisti europeus.
Abstract: This article discusses one of the few paintings to survive from the convent of the Discalced Carmelites of the Immaculate Conception in Mataró (Barcelona), which was burnt down during the early days of July 1936. The formal and compositional similarities between this work, a Denial of Saint Peter, and the work of Bartolomeo Mandredi (1582-1622), one of Caravaggio's principal followers, suggest that the Mataró painting belongs to the manfrediana methodus, the successful stylistic pattern that spread among the first generation of Caravaggisti or followers of Caravaggio.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Bartolomeo Manfredi ; Manfrediana methodus ; Baroque painting ; 17th century ; Discalced carmelites ; Mataró ; Catalonia ; Pintura barroca ; Siglo XVII ; Carmelitas descalzas ; Cataluña ; Segle XVII ; Carmelites descalces ; Catalunya
Published in: Locus amoenus, Vol. 19 (2021) , p. 81-97 (Articles) , ISSN 2014-8798

Adreça original: https://revistes.uab.cat/locus/article/view/v19-miralpeix
DOI: 10.5565/rev/locus.436


18 p, 6.6 MB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Locus amoenus
Articles > Research articles

 Record created 2022-03-24, last modified 2022-03-26



   Favorit i Compartir