Geografia del turisme [101607]
Blanco-Romero, Asunción
Cànoves, Gemma
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Títol variant: Geography of Tourism
Títol variant: Geografía del turismo
Data: 2022-23
Resum: L'assignatura pretén oferir una breu exposició del que s'entén per Turisme cultural des del punt de vista geogràfic. Això implica, entre altres aspectes, la situació del turisme contemporani i les darreres tendències (i com s'inscriu el turisme cultural en aquestes), les àrees geogràfiques que "aposten" més fort per aquesta opció turística, estratègies de desenvolupament local a través del turisme cultural, la gestió del patrimoni i els recursos culturals, etc. Tanmateix, es pretén que aquestes qüestions, que es desplegaran d'una manera molt més concreta al llarg del semestre, s'exemplifiquin en la mesura del possible, a partir de casos d'estudi propers a l'estudiant (catalans i espanyols). És per això que, malgrat no es necessiti un coneixement acurat de l'activitat turística en general, si convindria que l'estudiant tingués un cert domini pel que fa a coneixements geogràfics, que d'altra banda és una qüestió del que podríem dir "coneixements generals". 1 Cal dir també que la previsió és que bona gran part dels materials explicats a l'aula estiguin disponibles a la plataforma del Campus Virtual o de Moodle, així com també d'altres que s'hi publicaran a títol complementari (articles de diaris, revistes especialitzades, anuncis de congressos, etc. ). OBJECTIUS L'estudiant haurà de ser capaç d'entendre la realitat actual del turisme cultural general i del seu país, i veure com aquest turisme ésuna activitat en franca expansió, tant a nivell econòmic com de pràctica social. L'estudiant haurà de ser capaç de relacionar el concepte de desenvolupament local amb el creixement del turisme cultural, i entendre com aquest hi té un paper cabdal. L'estudiant haurà de ser capaç d'entendre els mecanismes més bàsics de la gestió de recursos culturals, la planificació territorial, i els impactes positius i negatius que se'n poden derivar, etc. No se li ha de demanar, però, que acabi sent un expert en el desenvolupament de productes turístics culturals. L'estudiant haurà de ser capaç d'inserir els coneixements de l'assignatura a la realitat catalana i espanyola, per ser aquestes dues les més properes. L'estudiant haurà de ser capaç de buscar al web i altres fonts informació i dades rellevants (hemeroteques, biblioteques, Internet, etc. ) com per configurar una part del seu propi recull de materials, que a més, els servirà com a part de l'avaluació de l'assignatura. L'estudiant haurà de ser capaç de sintetitzar la informació i presentar-la adientment, depenent del que se li demani (informe, treball, examen, etc. ).
Resum: The subject aims to offer a brief exposition of what is meant by tourism from the geographical point of view. This implies, among other aspects, analysing the situation of contemporary tourism and the latest trends (and how tourism is included in them), the geographical areas that "bet" stronger for this option, local development strategies through cultural tourism, the management of heritage and cultural resources, etc. However, it is intended that these questions, which will be deployed in a much more specific way throughout the semester, will be exemplified, as far as possible, through case studies close to the student (Catalans and Spaniards). That is why, although it is not necessary to have a precise knowledge of the tourist activity in general, it would be advisable for the student to have certain previous skills in terms of "general" geographical knowledge. The forecast is that a large part of the materials explained in the classroom will be available on the Moodle platform, as well as others that will be published in a complementarily (e. g. newspaper articles, specialized magazines, congress announcements, etc. ). GOALS 1 GOALS The student must be able to understand the current general cultural tourism reality, within the context of his or her country, and see how this tourism is a growing activity, both economically and socially. The student must be able to relate the concept of local development to the growth of cultural tourism, and understand how it has a major role. The student should be able to understand the most basic mechanisms of cultural resource management, territorial planning, and the positive and negative impacts that can be derived from its development. The student will not be asked, however, to end up being an expert in the development of cultural tourism products. The student must be able to insert the subject knowledge to the Catalan and Spanish realities, being these the two closest. Thestudent should be able to seek for relevant data in the Internet, and other sources of information (libraries, libraries, Internet, etc. ) to configure a part of their own collection of materials, which will also serve as part of the evaluation of the subject. The student must be able to synthesize the information and present it properly, according to what will be requested (report, work, exam, etc. ).
Resum: La asignatura pretende ofrecer una breve exposición de lo que se entiende por Turismo desde el punto de vista geográfico. Esto implica, entre otros aspectos, la situación del turismo contemporáneo y las últimas tendencias (y cómo se inscribe el turismo en éstas), las áreas geográficas que "apuestan" más fuerte por esta opción, estrategias de desarrollo local a través del turismo cultural, la gestión del patrimonio y los recursos culturales, etc. Sin embargo, se intenta que estas cuestiones, que se desplegarán de forma mucho más concreta a lo largo del semestre, se ejemplifiquen, en la medida de lo posible, a partir de casos de estudio cercanos al estudiante (catalanes y españoles). Es por ello que, aunque no se necesite un conocimiento preciso de la actividad turística en general, convendría que el estudiante tuviera un cierto dominio en cuanto a conocimientos geográficos "generales". 1 La previsión es que gran parte de los materiales explicados en el aula estén disponibles en la plataforma Moodle, así como también otros que se publicarán a título complementario (artículos de diario, revistas especializadas, anuncios de congresos, etc. ). OBJETIVOS El estudiante deberá ser capaz de entender la realidad actual del turismo cultural general y de su país, y ver cómo este turismo es una actividad en franca expansión, tanto a nivel económico como de práctica social. El estudiante deberá ser capaz de relacionar el concepto de desarrollo local con el crecimiento del turismo cultural, y entender cómo este tiene un papel capital. El estudiante deberá ser capaz de entender los mecanismos más básicos de la gestión de recursos culturales, la planificación territorial,ylos impactos positivos y negativos que se pueden derivar, etc. No se le pedir,á sin embargo, que acabe siendo un experto en el desarrollo de productos turísticos culturales. El estudiante deberá ser capaz de insertar los conocimientos de la asignatura a la realidad catalana y española, por ser estas las dos más cercanas. El estudiante deberá ser capaz de buscar en la web, y otras fuentes de información, datos relevantes (hemerotecas, bibliotecas, Internet, etc. ) para configurar una parte de su propia recopilación de materiales, que además, le servirá como parte de la evaluación de la asignatura. El estudiante deberá ser capaz de sintetizar la información y presentarla adecuadamente, dependiendo de lo que se le pida (informe, trabajo, examen, etc. ).
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Humanitats [2502758]
Pla d'estudis: Grau en Humanitats [1139] ; Grau en Geografia i Ordenació del Territori [824] ; Grau en Geografia i Ordenació del Territori [826]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
7 p, 116.6 KB

Anglès
7 p, 115.1 KB

Castellà
8 p, 117.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2022-07-08, darrera modificació el 2023-02-27



   Favorit i Compartir