Introducció a l'Empresa Turística [104949]
Rodes Mayor, Eduardo
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació (Escola FUAB-f)
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera

Título variante: Introduction to Tourism Companies
Título variante: Introducción a la Empresa Turística
Fecha: 2022-23
Resumen: Aquesta assignatura és la primera de les que s'inclouen en el Grau de Direcció Hotelera sobre direcció i gestió d'empreses. L'assignatura s'inicia amb el concepte, elements i classes d'empreses. Tot seguit, s'estudien la funció i tasques directives. Els aspectes relatius a l'estratègia empresarial es tracten a continuació i es desenvolupen a partir de l'anàlisi estratègica (tant interna com externa) i de les tipologies estratègiques (tant en el nivell competitiu com en el nivell corporatiu). Al llarg de l'assignatura es posa èmfasi en les empreses o organitzacions que estan relacionades amb les diverses activitats hoteleres. Així mateix, es combinen els continguts teòrics amb diverses activitats pràctiques. Al finalitzar l'assignatura l'alumne serà capaç de: 1. Comprendre els aspectes fonamentals relacionats amb l'empresa i la funció directiva, amb especial èmfasi en les diverses empreses hoteleres. 2. Conèixer i entendre els conceptes i les tècniques relatives a la direcció estratègica de l'empresa i la seva aplicació a la direcció hotelera. 3. Emprenedoria i innovació. Per tal de fomentar l'esperit emprenedor dels estudiants, es treballarà i discutirà sobre l'orientació emprenedora en el marc de la funció directiva i l'estratègia empresarial. Així mateix, durant el curs s'analitzarà algun cas pràctic que tracti la creació i desenvolupament d'una empresa de l'àmbit turístic. Per últim, la realització del treball sobre una empresa turística real per part dels estudiants inclourà l'anàlisi de la seva creació i posterior evolució.
Resumen: This course is the first one about business management included in the Bachelor's degree in Tourism. The course begins with the concept, elements and types of business firms. Then we study the managerial functions and tasks. All the aspects of the business strategy are discussed and developed, starting from strategic analysis (both internal and external) and strategic choices (both at a competitive level as at the corporate level). Throughout the course we will mostly emphasize companies or organizations that are related to the various tourist activities. Also, we will combine theoretical with practical activities. At the end of the course the student will be able to: 1. Understand the fundamental aspects related to the company and its managerial functions, with special emphasis on the various tourism companies. 2. Know and understand the concepts and techniques related to the strategic direction of the company and its application in the field of tourism. 3. Entrepenuership and innovation. In order to encourage the entrepreneurial spirit of students, we will work and discuss about entrepreneurship in the context of the managerial function and business strategy. Also, the course will analyze some case studies which involve the creation and development of a company in the field of tourism. Finally, the analysis of a real tourist company by students will include the analysis of its creation and subsequent evolution.
Resumen: Esta asignatura es la primera de las que se incluyen en el Grado de Turismo sobre dirección y gestión de empresas. La asignatura se inicia con el concepto, elementos y clases de empresas. A continuación, se estudian la función y tareas directivas. Los aspectos relativos a la estrategia empresarial se tratan a continuación y se desarrollan a partir del análisis estratégico (tanto interna como externa) y de las tipologías estratégicas (tanto en el nivel competitivo como en el nivel corporativo). A lo largo de la asignatura se hace hincapié en las empresas u organizaciones que están relacionadas con las diversas actividades turísticas. Asimismo, se combinan los contenidos teóricos con diversas actividades prácticas. Al finalizar la asignatura el alumno será capaz de: 1. Comprender los aspectos fundamentales relacionados con la empresa y la función directiva, con especial énfasis en las diversas empresas turísticas. 2. Conocer y entender los conceptos y las técnicas relativas a la dirección estratégica de la empresa y su aplicación en el ámbito turístico. 3. Emprendeduría e innovación. Para fomentar el espíritu emprendedor de los estudiantes, se trabajará y discutirá sobre la orientación emprendedora en el marco de la función directiva y la estrategia empresarial. Asimismo, durante el curso se analizará algún caso práctico que trate la creación y desarrollo de una empresa del ámbito turístico. Por último, la realización del trabajo sobre una empresa turística real por parte de los estudiantes incluirá el análisis de su creación y posterior evolución.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Turisme [2500894]
Plan de estudios: Grau en Turisme [1345] ; Grau en Turisme [820]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
5 p, 119.5 KB

Anglès
5 p, 104.8 KB

Castellà
5 p, 104.0 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2022-07-08, última modificación el 2024-02-10



   Favorit i Compartir