Aprenentatge Integrat en Medicina III [103635]
Tapia Melendo, Gustavo
Torres Ramirez, Inés Maria de
Selva O'callaghan, Albert
de Benito Hernández, María Natividad
Navarro Vilasaro, Marta
Comet Monte, Ricard
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina

Títol variant: Integrated Learning in Medicine III
Títol variant: Aprendizaje Integrado en Medicina III
Data: 2022-23
Resum: L'Aprenentatge Integrat en Medicina III (AIM III) és una assignatura que s'imparteix al segon quadrimestre del tercer curs del Grau de Medicina. Com la resta d'AIMs, és una assignatura transversal que pretén desenvolupar algunes competències bàsiques per a l'activitat professional i el pensament científic dels graduats en medicina. Es pretén donar una formació integral del coneixement mèdic, de manera que les bases biològiques i fisiopatològiques de la medicina i les disciplines clíniques no es considerin matèries aïllades i sense continuïtat. Durant el transcurs dels AIMs s'han de tractar de desenvolupar algunes competències transversals bàsiques per a l'activitat professional i el pensament científic dels graduats en 1 competències transversals bàsiques per a l'activitat professional i el pensament científic dels graduats en medicina: argumentació basada en evidències, capacitat per a fer les preguntes més idònies, anàlisis i interpretació de dades i aplicació de principis fisiopatològics en la comprensió de les malalties. També es desenvoluparan competències genèriques d'auto aprenentatge com treball en equip, comunicació oral i escrita, lectura i recerca d'informació, incloent les noves tecnologies de la informació. En el decurs del període docent els estudiants hauran de resoldre casos problema, el contingut dels quals variarà en cada curs acadèmic. El treball es realitzarà en base a grups reduïts i amb la col·laboració d'un tutor responsable de cada cas i de tutors responsables de les diferents matèries de tercer curs que intervenen en el desenvolupament del cas. L'assignatura es desenvoluparà en el format d'aprenentatge basat en problemes i combina les sessions de tutoria amb el treball autònom per part de l'alumne. En la sessió de presentació de cada cas s'explicaran les característiques del treball a desenvolupar. Els estudiants hauran d'assistir a les tutories programades i consultar totes les fonts que considerin oportunes per a resoldre el problema sindròmic plantejat, que es presentarà a tota la classe a la darrera sessió de tancament del cas . Els objectius formatius generals de l'assignatura són: Aprendre habilitats bàsiques en la pràctica mèdica Adquirir les bases científiques de procediments bàsics en medicina clínica Integrar coneixements i continguts treballats en la resta d'assignatures troncals de tercer curs. Aplicar aquests coneixements a situacions reals en base a casos clínics simulats. Desenvolupar habilitats de diagnòstic sindròmic i clínic així com de procediments terapèutics. Desenvolupar competències genèriques d'auto aprenentatge: organització temporal del treball autònom, treball en equip, cerca d'informació, incloent-hi les noves tecnologies de la informació, anàlisi crítica de la informació. Adquirir la capacitat d'elaborar i presentar treballs biomèdics.
Resum: Integrated Learning in Medicine III (AIM III) is a subject taught in the second four-month period of the third year of the degree in Medicine. Like the rest of AIM, it is a transversal subject that aims to develop some basic skills for the professional activity and scientific thinking of graduates in Medicine. The aim is to provide an integral formation of medical knowledge, so that the biological and physiopathological bases of medicine and clinical disciplines are not considered isolated subjects without continuity. During the course of the AIM, an attempt must be made to develop some basic transversal competences for the professional activity and scientific thought of graduates in Medicine: argumentation based on evidence, ability to ask the most suitable questions, analysis and interpretation of data and application of physiopathological principles to the understanding of 1 analysis and interpretation of data and application of physiopathological principles to the understanding of illnesses. Generic self-learning skills such as teamwork, oral and written communication, reading and searching for information, including new information technologies, will also be developed. During the academic period, students will have to solve problem cases, the content of which will vary from academic year to academic year. The work will be done in small groups and will have the collaboration of a tutor responsible for each case and tutors responsible for the different third year subjects involved in the development of the case. The subject will be developed in the problem-based learning format and will combine the tutoring sessions with the student's autonomous work. In the presentation session of each case, the characteristics of the work to be done will be explained. Students must attend the scheduled tutorials and consult all the sources they consider appropriate to solve the syndromic problem raised, which will be presented to the whole class in the last closing session of the case. The general training objectives of the subject are: To learn basic skills in medical practice To acquire the scientific basis of basic procedures in clinical medicine To integrate knowledge and contents worked on in the rest of the core subjects of the third year. To apply this knowledge to real situations based on simulated clinical cases. To develop syndromic and clinical diagnostic skills as well as therapeutic procedures. To develop generic self-learning skills: temporary organization of self-employment, teamwork, information search, including new information technologies, critical information analysis. To acquire the ability to prepare and present biomedical works.
Resum: Aprendizaje Integrado en Medicina III (AIM III) es una asignatura que se imparte en el segundo cuatrimestre del tercer curso del grado de Medicina. Como el resto de AIM, se trata de una asignatura transversal que pretende desarrollar algunas competencias básicas para la actividad profesional y el pensamiento científico de los graduados en Medicina. Se pretende dar una formación integral del conocimiento médico, de forma que las bases biológicas y fisiopatológicas de la medicina y las disciplinas clínicas no se consideren materias aisladas y sin continuidad. Durante el transcurso de los AIM se ha de tratar de desarrollar algunas competencias transversales básicas para la actividad profesional y el pensamiento científico de los graduados en Medicina: argumentación basada en evidencias, capacidad para hacer las preguntas más idóneas, análisis e interpretación de datos y aplicación de principios fisiopatológicos a la comprensión de las enfermedades. 1 e interpretación de datos y aplicación de principios fisiopatológicos a la comprensión de las enfermedades. También se desarrollarán las competencias genéricas de autoaprendizaje como trabajo en equipo, comunicación oral y escrita, lectura y búsqueda de información, incluidas las nuevas tecnologías de la información. En el transcurso del periodo docente, los estudiantes tendrán que resolver casos de problemas, cuyo contenido variará en cada curso académico. El trabajo se realizará en grupos reducidos y contará con la colaboración de un tutor responsable de cada caso y de tutores responsables de las diferentes materias de tercer curso que intervienen en el desarrollo del caso. La asignatura se desarrollará en el formato de aprendizaje basado en problemas y combinará las sesiones de tutoría con el trabajo autónomo del estudiante. En la sesión de presentación de cada caso se explicarán las características del trabajo a desarrollar. Los estudiantes deberán asistir a las tutorías programadas y consultar todas las fuentes que consideren oportunas para resolver el problema sindrómico planteado, que se presentará a toda la clase en la última sesión de cierre del caso. Los objetivos formativos generales de la asignatura son: - Aprender habilidades básicas en la práctica médica. - Adquirir las bases científicas de procedimientos básicos en medicina clínica. - Integrar los conocimientos y contenidos trabajados en el resto de asignaturas troncales del tercer curso. - Aplicar estos conocimientos a situaciones reales en base a casos clínicos simulados. - Desarrollar habilidades de diagnóstico sindrómico y clínico así como de procedimientos terapéuticos. - Desarrollar competencias genéricas de autoaprendizaje: organización temporal del trabajo autónomo, trabajo en equipo, búsqueda de información, incluidas las nuevas tecnologías de la información, y análisis crítico de la información. - Adquirir la capacidad de elaborar y presentar trabajos biomédicos.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Medicina [2502442]
Pla d'estudis: Grau en Medicina [1192] ; Grau en Medicina [1509]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
11 p, 126.5 KB

Anglès
9 p, 119.7 KB

Castellà
12 p, 124.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2022-07-15, darrera modificació el 2023-07-02



   Favorit i Compartir