Conversation analysis at the service of research in the field of second language acquisition (CA-for-SLA)
Masats, Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona)
Publicación: |
Research-publishing.net, 2017 |
Resumen: |
Learning a language in a formal context is not the same as learning a language in a natural setting, in that the goal of one of the participants in the communicative events that occur in the classroom, the teacher, is to teach a language. For this reason, the majority of the actions undertaken by the participants are directed at achieving that goal. That is why observing and analyzing interaction in the classroom becomes a key element in understanding how we learn. In this chapter we set out how this issue is approached through conversation analysis. |
Derechos: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Lengua: |
Anglès |
Documento: |
Capítol de llibre |
Materia: |
Conversation analysis ;
Talk-in-interaction ;
CA-for-SLA ;
Situated learning |
Publicado en: |
Qualitative approaches to research on plurilingual education / Enfocaments qualitatius per a la recerca en educació plurilingüe / Enfoques cualitativos para la investigación en educación plurilingüe, 2017, p. 321-347, ISBN 978-1-908416-47-6 |
Podeu consultar el llibre complet a: https://ddd.uab.cat/record/266783
DOI: 10.14705/rpnet.2017.emmd2016.633
El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación >
Documentos de los grupos de investigación de la UAB >
Centros y grupos de investigación (producción científica) >
Ciencias sociales y jurídicas >
Grupo de Investigación en Educación, Interacción y Plurilingüismo (GREIP)Libros y colecciones >
Capítulos de libros
Registro creado el 2022-10-24, última modificación el 2023-05-29