La qualitat de l'orientació educativa dels joves de 12 a 16 anys a Catalunya : situació actual i desafiaments
Martínez, Marius, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
Sabaté Tomas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona)

Título variante: La calidad de la orientación educativa de los jóvenes de 12 a 16 años en Cataluña : situación actual y desafíos
Fecha: 2015
Resumen: Quina és la situació de l'orientació acadèmica i professional que es fa a l'ESO a Catalunya? Quins són els principals desafiaments? Per respondre a aquestes dues preguntes es va conduir una recerca a través d'una enquesta a més de 100 centres de secundària de Catalunya, públics i concertats. A partir de la situació actual de l'orientació es delimiten cinc punts forts, cinc dificultats i cinc desafiaments per construir un model d'orientació per a l'ESO a Catalunya.
Resumen: ¿Cuál es la situación de la orientación académica y profesional que se lleva a cabo en la ESO en Cataluña? ¿Cuáles son los principales desafíos? Para responder a estas dos preguntas se realizó una investigación mediante una encuesta a más de 100 centros de secundaria de Cataluña, públicos y concertados. A partir de la situación actual de la orientación se delimitan cinco puntos fuertes, cinco dificultades y cinco desafíos con la intención de construir un modelo de orientación en la ESO en Cataluña.
Resumen: Which is the situation of academic and vocational guidance in secondary schools in Catalonia? Which are the main challenges? To answer these questions a research was conducted through a survey to more than 100 secondary schools. Starting from the current situation, five strengths, five weaknesses and five challenges are underlined as the basis to build a guidance model for secondary schools in Catalonia.
Nota: Altres ajuts: Fundació Jaume Bofill, ICE (UAB)
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Català, castellà
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Orientació ; Tutoria ; Adolescència ; Treball en xarxa
Publicado en: Àmbits de psicopedagogia i orientació, Núm. 43 (novembre 2015) , p. 40-51, ISSN 2339-7454

Adreça original: https://ambitsaaf.cat/article/view/791


Català
12 p, 212.7 KB

Español
11 p, 168.2 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Ciencias sociales y jurídicas > Grup de Recerca en Infància i Adolescència en Risc Social (IARS)
Artículos > Artículos de investigación
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2023-01-11, última modificación el 2023-02-24



   Favorit i Compartir