L'ocasió perduda de Tele/Estel : El setmanari, pioner en català en ple franquisme, no va saber crear-se una personalitat pròpia ni un públic fidel
Figueres, Josep M. 1950-

Fecha: 2021
Resumen: L'estiu de 1966 va sortir Tele/Estel, la primera publicació impresa en català a l'Estat que no depenia de l'Església després de la Guerra Civil. Va ser una gran fita que va durar quatre anys, tot i alguna interrupció. El problema d'aquest setmanari és que, malgrat les signatures de prestigi que omplien les planes, no va aconseguir el tremp periodístic ni la coherència ideològica necessària i es va veure incapaç d'aixecar el vol, amb unes pèrdues econòmiques que van llastrar el projecte. Per tot plegat, Tele/Estel va acabar sent la "crònica d'una mort anunciada".
Derechos: Aquest material està protegit per drets d'autor i/o drets afins. Podeu utilitzar aquest material en funció del que permet la legislació de drets d'autor i drets afins d'aplicació al vostre cas. Per a d'altres usos heu d'obtenir permís del(s) titular(s) de drets.
Lengua: Català
Documento: Article ; divulgació ; Versió publicada
Publicado en: Capçalera, Núm. 188 (2021) , p. 70-74, ISSN 2565-1099



3 p, 871.1 KB

El registro aparece en las colecciones:
Fondos personales e institucionales > Fondo periodístico Josep Maria Figueres i Artigues
Artículos > Artículos de divulgación
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2023-03-24, última modificación el 2026-01-19



   Favorit i Compartir