Pràcticum II [102021]
Garcia Gracia, Maria Isabel
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Título variante: Practicum II
Título variante: Prácticum II
Fecha: 2023-24
Resumen: Les pràctiques de segon (Practicum II) estan pensades perquè l'alumnat adquireixi una visió general del cicle 0-3 d'Educació Infantil i dels processos educatius que tenen lloc en el mateix. El contingut d'aquestes pràctiques se centra en el coneixement de l'escola bressol i la intervenció docent a l'aula. Aquesta assignatura està impartida per professorat de set àrees diferents: Ciències Socials, Expressió Musical, Expressió Plàstica, Expressió Corporal, Ciències Experimentals, Matemàtica, Llengua i Psicologia Evolutiva. El seu disseny i ubicació al Pla d'Estudis permet que es relacioni amb les següents assignatures: Processos educatius i aprenentatge (0-6 anys) Els centres educatius d'educació infantil Organització de l'espai escolar, materials i habilitats docents Societat, família i escola Didàctica de la llengua oral en educació infantil Les pràctiques de segon tenen com a objectiu fonamental que els estudiants entrin en contacte, com a futurs professionals, amb una escola bressol, és a dir, amb un centre escolar on s'eduquen infants de 0 a 3 anys. Els infants en aquest període realitzen una gran quantitat de canvis fonamentals per al seu desenvolupament i la seva socialització, per això caldrà que els estudiants de mestre facin una observació rigorosa i sistemàtica 1 seva socialització, per això caldrà que els estudiants de mestre facin una observació rigorosa i sistemàtica dels elements clau d'un centre d'aquestes característiques i d'una aula. Observació que els permetrà fer un disseny i aplicació d'una seqüència d'aprenentatge ajustada als infants amb els que interactuen. 1. Conèixer la realitat educativa d'un centre escolar de 0 a 3 anys. 2. Observar, analitzar i descriure els elements que caracteritzen el centre on fan les pràctiques. 3. Dissenyar i implementar una seqüència educativa adaptada a la realitat estudiada. 4. Analitzar i reflexionar sobre la pròpia tasca docent.
Resumen: The second internship (Practicum II) is designed to provide students with an overview of the 0-3 infants and educational processes that take place in it. The content of these practices focus on knowledge and practitioners intervention in the nursery. This course is taught by seven different areas: Social Sciences, Musical, Artistic Expression, Corporal Expression, Experimental Sciences, Mathematics, Language and Psychology. The design and location Curriculum allows to relate to the following subjects: Educational processes and learning (0 to 6 years-old) Schools in Early Childhood Education School organization of space, materials and teaching skills Society, family and school Oral Language Teaching in Early Childhood Education The second internship aimed that students get to know, as future professionals, a nursery school, a school that educate children from 0 to 3 years. Children in this period make a lot of fundamental changes to their development and socialization, so that students must master rigorous and systematic observations of the key elements of a center of group of children. The observation will allow the students to design and implement a sequence of learning adjusted to the children with whom they interact. Goals: 1 To learn the reality of a nursery caring for chlidren from 0 to 3 years old. To observe, analyze and describe the elements that characterize the center where they are doing the internship. To design and implement an educational sequence adapted to the reality studied. To analyse and to reflect amoung the own teaching experience.
Resumen: Las prácticas de segundo (Practicum II) están pensadas para que el alumnado adquiera una visión general del ciclo 0-3 de Educación Infantil y de los procesos educativos que tienen lugar en el mismo. El contenido de estas prácticas se centra en el conocimiento de la escuela infantil y la intervención docente en el aula. Esta asignatura está impartida por profesorado de siete áreas diferentes: Ciencias Sociales, Expresión Musical, Expresión Plástica, Expresión Corporal, Ciencias Experimentales, Matemática, Lengua y Psicología Evolutiva. Su diseño y ubicación en el Plan de Estudios permite que se relacione con las siguientes asignaturas: Procesos educativos y aprendizaje (0-6 años) Los centros educativos en educación infantil Organización del espacio escolar, materiales y habilidades docentes Sociedad, familia y escuela Didáctica de la lengua oral en educación infantil Las prácticas de segundo tienen como objetivo fundamental que los estudiantes entren en contacto, como futuros profesionales, con una escuela de infantil, es decir, con un centro escolar donde se educan niños de 0 a 3 años. Los niños en este periodo realizan una gran cantidad de cambios fundamentales para su desarrollo y su socialización, por ello será necesario que los estudiantes de maestro hagan una observación rigurosa y sistemática de los elementos clave de un centro de estas características y de una aula. Observación que les 1 sistemática de los elementos clave de un centro de estas características y de una aula. Observación que les permitirá hacer un diseño y aplicación de una secuencia de aprendizaje ajustada a los niños con los que interactúan. Objetivos: Conocer la realidad educativa de un centro escolar de 0 a 3 años. Observar, analizar y describir los elementos quecaracterizan el centro donde hacen las prácticas. Diseñar e implementar una secuencia educativa adaptada a la realidad estudiada. Analizar y reflexionar sobre la propia tarea docente.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Educació Infantil [2500797]
Plan de estudios: Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363] ; Grau en Educació Infantil [847]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
7 p, 116.0 KB

Anglès
7 p, 115.4 KB

Castellà
7 p, 116.2 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2023-06-27, última modificación el 2023-09-16



   Favorit i Compartir