Iniciació a la Programació [104383]
Roca Marva, Francesc Xavier
Benavente i Vidal, Robert
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències

Título variante: Introduction to Programming
Título variante: Iniciación a la Programación
Fecha: 2023-24
Resumen: Aquesta assignatura té un caràcter general i introductori a la programació. S'aprofundirà en l'estudi dels aspectes metodològics de la programació i l'aprenentatge d'un llenguatge d'alt nivell. Per tant, els objectius generals que es proposen per a l'assignatura són els següents: Entendre el cicle de vida del software: anàlisi del problema (entendre el que se'ns demana), disseny (proposar una solució al problema), implementació (codificació en un llenguatge de programació de la solució escollida), prova (realització d'un test de manera sistemàtica per assegurar la correctesa de la solució implementada). Dotar l'estudiant de la capacitat de disseny d'algorismes per a la resolució de problemes, introduint de manera progressiva i sistemàtica una metodologia rigorosa i estructurada de programació, basada fonamentalment en la tècnica del disseny descendent d'algorismes. Introduir a l'estudiant en un llenguatge de programació real. Es pretén que l'estudiant percebi la 1 Introduir a l'estudiant en un llenguatge de programació real. Es pretén que l'estudiant percebi la diferència entre la flexibilitat de la notació pseudo-algorísmica que s'empra en els primers temes i l'estricta sintaxi d'un llenguatge de programació real, tant en els seus aspectes lèxics (paraules vàlides del llenguatge), sintàctics (regles per combinar-les) i semàntics (significat de les mateixes). Habituar l'estudiant a desenvolupar programes seguint unes normes d'estil tendents a aconseguir programes de qualitat. Dins d'aquestes normes d'estil s'engloben aquelles que faciliten la compressió del codi, com poden ser l'ús de comentaris, la indentació del codi, la utilització de noms adequats per als tipus de dades, etc.
Resumen: This subject has a general and introductory character in the programming. It will be deepened in the study of the methodological aspects of programming and the learning of a high level language. Therefore, the general objectives that are proposed for the subject are the following: Understand the software life cycle: analyze the problem (understand what is being asked), design (propose a solution to the problem), implementation (coding in a programming language of the chosen solution), test (completion of a test systematically to ensure the correctness of the implemented solution). Provide the student with the ability to design algorithms for solving problems, introducing a rigorous and structured programming methodology progressively and systematically, based essentially on the technique of downstream design of algorithms. Introduce the student in a real programming language. It is intended that the student perceives the 1 Introduce the student in a real programming language. It is intended that the student perceives the difference between the flexibility of pseudo-algorithmic notation that is used in the first topics and the strict syntax of a real programming language, both in its lexical aspects (valid words of the language ), syntactic (rules to combine) and semantic (meaning of the same). To habit the student to develop programs following a style norms that seek to achieve quality programs. These rules of style include those that facilitate the compression of the code, such as the use of comments, indentation of the code, the use of names suitable for data types, etc.
Resumen: Esta asignatura tiene un carácter general e introductorio a la programación. Se profundizará en el estudio de los aspectos metodológicos de la programación y el aprendizaje de un lenguaje de alto nivel. Por tanto, los objetivos generales que se proponen para la asignatura son los siguientes: Entender el ciclo de vida del software: analizar el problema (entender lo que se nos pide), diseño (proponer una solución al problema), implementación (codificación en un lenguaje de programación de la solución elegida), prueba (realización de un test de manera sistemática para asegurar la corrección de la solución implementada). Dotar al estudiante de la capacidad de diseño de algoritmos para la resolución de problemas, introduciendo de manera progresiva y sistemática una metodología rigurosa y estructurada de programación, basada fundamentalmente en la técnica del diseño descendente de algoritmos. Introducir al estudiante en un lenguaje de programación real. Se pretende que el estudiante perciba la 1 Introducir al estudiante en un lenguaje de programación real. Se pretende que el estudiante perciba la diferencia entre la flexibilidad de la notación pseudo-algorítmica que se emplea en los primeros temas y la estricta sintaxis de un lenguaje de programación real, tanto en sus aspectos léxicos (palabras válidas del lenguaje ), sintácticos (reglas para combinarlas) y semánticos (significado de las mismas). Habituar al estudiante a desarrollar programas siguiendo unas normas de estilo tendentes a conseguir programas de calidad. Dentro de estas normas de estilo engloban aquellas que facilitan la compresión del código, como pueden ser el uso de comentarios, la indentación del código, la utilización de nombres adecuados para los tipos de datos, etc.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Matemàtica Computacional i Analítica de Dades [2503740]
Plan de estudios: Grau en Matemàtica Computacional i Analítica de Dades [1403]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
8 p, 117.9 KB

Anglès
8 p, 116.6 KB

Castellà
8 p, 117.6 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2023-07-01, última modificación el 2023-09-29



   Favorit i Compartir