Aprenentatge Integrat en Medicina III [106921]
Tapia Melendo, Gustavo
Alijotas-Reig, Jaume
Lopez Contreras Gonzalez, Joaquin
Navarro Vilasaro, Marta
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina

Títol variant: Integrated Learning in Medicine III
Títol variant: Aprendizaje Integrado en Medicina III
Data: 2023-24
Resum: L'Aprenentatge Integrat en Medicina III (AIM III) és una assignatura que s'imparteix al segon semestre del tercer curs del Grau de Medicina. Com la resta d'AIMs, és una assignatura transversal que pretén desenvolupar algunes competències bàsiques per a l'activitat professional i el pensament científic dels graduats en medicina. Es pretén donar una formació integral del coneixement mèdic, de manera que les bases biològiques i fisiopatològiques de la medicina i les disciplines clíniques no es considerin matèries aïllades i sense continuïtat. Durant el transcurs dels AIMs s'han de tractar de desenvolupar algunes 1 aïllades i sense continuïtat. Durant el transcurs dels AIMs s'han de tractar de desenvolupar algunes competències transversals bàsiques per a l'activitat professional i el pensament científic dels graduats en medicina: argumentació basada en evidències, capacitat per a fer les preguntes més idònies, anàlisis i interpretació de dades i aplicació de principis fisiopatològics en la comprensió de les malalties. També es desenvoluparan competències genèriques d'auto aprenentatge com treball en equip, comunicació oral i escrita, lectura i recerca d'informació, incloent les noves tecnologies de la informació. En el decurs del període docent els estudiants hauran de resoldre casos problema, el contingut dels quals variarà en cada curs acadèmic. El treball es realitzarà en base a grups reduïts i amb la col·laboració d'un tutor responsable de cada cas i de tutors responsables de les diferents matèries de tercer curs que intervenen en el desenvolupament del cas. L'assignatura es desenvoluparà en el format d'aprenentatge basat en problemes i combina les sessions de tutoria amb el treball autònom per part de l'alumne. En la sessió de presentació de cada cas s'explicaran les característiques del treball a desenvolupar. Els estudiants hauran d'assistir a les tutories programades i consultar totes les fonts que considerin oportunes per a resoldre el problema sindròmic plantejat, que es presentarà a tota la classe a la darrera sessió de tancament del cas . Els objectius formatius generals de l'assignatura són: Aprendre habilitats bàsiques en la pràctica mèdica Adquirir les bases científiques de procediments bàsics en medicina clínica Integrar coneixements i continguts treballats en la resta d'assignatures troncals de tercer curs. Aplicar aquests coneixements a situacions reals en base a casos clínics simulats. Desenvolupar habilitats de diagnòstic sindròmic i clínic així com de procediments terapèutics. Desenvolupar competències genèriques d'auto aprenentatge: organització temporal del treball autònom, treball en equip, cerca d'informació, incloent-hi les noves tecnologies de la informació, anàlisi crítica de la informació. Adquirir la capacitat d'elaborar i presentar treballs biomèdics.
Resum: Integrated Learning in Medicine III (AIM III) is a subject that is taught in the second semester of the third year of the Degree in Medicine. Like the rest of the AIMs, it is a transversal subject that aims to develop some basic skills for professional activity and scientific thinking of medical graduates. It is intended to provide comprehensive training in medical knowledge, so that the biological and pathophysiological bases of medicine and clinical disciplines are not considered isolated subjects without continuity. During the course of the AIMs, an attempt should be made to develop some basic transversal skills for professional activity and scientific thinking of medical graduates: evidence-based argumentation, ability to ask the most appropriate questions, analysis and interpretation of data, and application of principles. pathophysiology in understanding disease. 1 analysis and interpretation of data, and application of principles. pathophysiology in understanding disease. Generic self-learning skills will also be developed, such as teamwork, oral and written communication, reading and information search, including new information technologies. During the teaching period, students will have to solve problem cases, the content of which will vary in each academic year. The work will be carried out based on small groups and with the collaboration of a tutor responsible for each case and tutors responsible for the different third-year subjects involved in the development of the case. The subject will be developed in the problem-based learning format and combines tutorial sessions with autonomous work by the student. In the presentation session of each case, the characteristics of the work to be carried out will be explained. Students will have to attend the scheduled tutorials and consult all the sources they deem appropriate to solve the syndromic problem raised, which will be presented to the entire class in the last closing session of the case. The general training objectives of the subject are: • Learn basic skills in medical practice Acquire the scientific bases of basic procedures in clinical medicine • Integrate knowledge and content worked on in the rest of the core subjects of the third year. Apply this knowledge to real situations based on simulated clinical cases. Develop syndromic and clinical diagnostic skills as well as therapeutic procedures. • Develop generic self-learning skills: temporary organization of autonomous work, teamwork, information search, including new information technologies, critical analysis of information. • Acquire the ability to prepare and present biomedical papers.
Resum: El Aprendizaje Integrado en Medicina III (AIM III) es una asignatura que se imparte en el segundo semestre del tercer curso del Grado de Medicina. Como el resto de AIMs, es una asignatura transversal que pretende desarrollar algunas competencias básicas para la actividad profesional y el pensamiento científico de los graduados en medicina. Se pretende dar una formación integral del conocimiento médico, de forma que las bases biológicas y fisiopatológicas de la medicina y las disciplinas clínicas no se consideren materias aisladas y sin continuidad. Durante el transcurso de los AIMs deben tratarse de desarrollar algunas competencias transversales básicas para la actividad profesional y el pensamiento científico de los graduados en medicina: 1 transversales básicas para la actividad profesional y el pensamiento científico de los graduados en medicina: argumentación basada en evidencias, capacidad para hacer las preguntas más idóneas, análisis e interpretación de datos y aplicación de principios fisiopatológicos en la comprensión de las enfermedades. También se desarrollarán competencias genéricas de auto aprendizaje como trabajo en equipo, comunicación oral y escrita, lectura y búsqueda de información, incluyendo las nuevas tecnologías de la información. En el transcurso del período docente los estudiantes tendrán que resolver casos problema, cuyo contenido variará en cada curso académico. El trabajo se realizará en base a grupos reducidos y con la colaboración de un tutor responsable de cada caso y tutores responsables de las diferentes materias de tercer curso que intervienen en el desarrollo del caso. La asignatura se desarrollará en el formato de aprendizaje basado en problemas y combina las sesiones de tutoría con el trabajo autónomo por parte del alumno. En la sesión de presentación de cada caso se explicarán las características del trabajo a desarrollar. Los estudiantes tendrán que asistir a las tutorías programadas y consultar todas las fuentes que consideren oportunas para resolver el problema sindrómico planteado, que se presentará a toda la clase en la última sesión de cierre del caso. Los objetivos formativos generales de la asignatura son: • Aprender habilidades básicas en la práctica médica Adquirir las bases científicas de procedimientos básicos en medicina clínica • Integrar conocimientos y contenidos trabajados en el resto de asignaturas troncales de tercer curso. Aplicar estos conocimientos a situaciones reales en base a casos clínicos simulados. Desarrollar habilidades de diagnóstico sindrómico y clínico así como de procedimientos terapéuticos. • Desarrollar competencias genéricas de auto aprendizaje: organización temporal del trabajo autónomo, trabajo en equipo, búsqueda de información, incluyendo las nuevas tecnologías de la información, análisis crítico de la información. • Adquirir la capacidad de elaborar y presentar trabajos biomédicos.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Medicina [2502442]
Pla d'estudis: Grau en Medicina [1509]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
9 p, 126.5 KB

Anglès
7 p, 113.7 KB

Castellà
9 p, 125.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2023-07-01, darrera modificació el 2023-09-16



   Favorit i Compartir